• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی
    • دوره 1393, شماره 32
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی
    • دوره 1393, شماره 32
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی میزان رضایتمندی منابع انسانی در تعامل با دولت الکترونیک سرویسگرا

    (ندگان)پدیدآور
    نایب پور, علیعلی‌محمدی, بهارهرشیدی, حسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    461.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه میزان بلوغ دولت الکترونیک در مدیریت ارتباطات، شاخص پیشرفت علم و فناوری یک کشور در سطح بین‌المللی است. پس همواره ارتقاء مدیریت سازمانها و منابع انسانی اعم از کاربران، مدیران و بهبود ارائه خدمات دولتی به شهروندان به صورت الکترونیک مورد توجه است. برای رسیدن به این هدف از معماریهای مختلف در پیادهسازی و طبقهبندی مفاهیم دولت الکترونیک استفاده شده است. بنابراین چالش اساسی در تحقق بهینه دولت الکترونیک برای پاسخ به دو پرسش اساسی که کدام رویکرد برای سازمان‌دهی مفاهیم در دولت الکترونیک مناسبتر است؟ یا کدام سازوکارهای مدیریتی کارایی و بهبود ارائه خدمات برای شهروندان را تضمین میکند؟ رویکرد معماری سرویس‌گرا پیشنهاد میگردد. این مقاله بر اساس روش تحقیق مروری- کتابخانه‌ای و با بررسی ویژگیهای کاربردی معماری سرویس‌گرا، نیازهای لایههای شهر الکترونیک و شهروندان به معرفی معماری سرویس‌گرا در تحقق بهینه دولت الکترونیک پرداخته و دو معیار با هدف بررسی میزان موفقیت کاربرد دولت الکترونیک سرویس‌گرا در جهت ارتقاء و بهبود میزان رضایت‌مندی منابع انسانی در تعامل با دولت الکترونیک و درگاه‌های الکترونیک ارائه کرده است. این دو معیار شامل سازمان‌دهی مفاهیم و کیفیت ارائه خدمات میباشد. همچنین برای هر معیار ویژگیهایی ارائه شده است که تأمین هرچه بیشتر آنها رویکردهای موجود را در ارزیابی، توانمندتر نشان خواهد داد. با توجه به الزامات و پاسخگویی به نیازمندی لایههای معماری شهر الکترونیک، تأثیر و کاربرد معماری سرویس‌گرا بهترین رهیافت در حوزه فناوری اطلاعات برای پشتیبانی از اجرای شهر الکترونیک، سازمان‌دهی مفاهیم، مدیریت سازمانی و منابع انسانی و کیفیت ارائه خدمات میباشد، که منجر به تأمین رضایت‌مندی منابع انسانی در تعامل با دولت الکترونیک میگردد.
    کلید واژگان
    دولت الکترونیک سرویسگرا
    رضایتمندی منابع انسانی
    سازمان‌دهی مفاهیم
    کیفیت ارائه خدمات

    شماره نشریه
    32
    تاریخ نشر
    2014-06-22
    1393-04-01
    ناشر
    دانشگاه علوم انتظامی امین-دانشکده منابع سازمانی
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد، دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات قزوین
    کارشناسی ارشد، دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
    دانشیار، دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

    URI
    http://harold.jrl.police.ir/article_12096.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/397610

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب