• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی
    • دوره 1393, شماره 32
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی
    • دوره 1393, شماره 32
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پیمایشی در زمینه کاربرد یادگیری خودراهبر به‌عنوان رویکردی نو در توسعه حرفه‌ای معلمان

    (ندگان)پدیدآور
    خیراندیش, مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    540.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در دهه اخیر، نوعی تغییر پارادایمی در رشد حرفه‌ای معلمان رخ داده است. بدین معنی که جهت‌گیری آموزشی از انتقال دانش و مهارت‌ها به روشی که معلمان دانش خود را از طریق ایجاد فرصت‌های ناب یادگیری ارتقا می‌دهند، تغییر یافته است. این نوع یادگیری حاصل ابتکارات معلم بوده و فرآیندی است که از تعیین نیازهای درونی معلم شروع و در تعیین اثربخشی برنامه‌های رشد حرفه‌ای نقش اساسی را ایفا می‌نماید. پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت موجود یادگیری خودراهبر معلمان به‌عنوان رویکردی نو در توسعه حرفه‌ای انجام شد. در این پژوهش، روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل معلمان منطقه 14 آموزش و پرورش شهر تهران است که در آن از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده استفاده شده است. داده‌های مورد نیاز از طریق پرسشنامه رشد حرفه‌ای خودراهبری گردآوری شد. تحلیل داده‌ها با آزمونt تک‌نمونه‌ای نشان داد که از نظر پاسخگویان وضعیت رشد حرفه‌ای خودراهبری دبیران در سح بالایی قرار دارد. همچنین یادگیری خودراهبری دبیران در زیر مولفه‌های جهت‌گیری درونی، بیرونی و تحقیقی به یادگیری در حد مناسبی قرار دارد و در مولفه جهت‌گیری همکارانه به یادگیری تا حدودی مناسب می‌باشد.
    کلید واژگان
    یادگیری خودراهبر
    رشد حرفه‌ای حین خدمت
    توسعه حرفه‌ای معلم

    شماره نشریه
    32
    تاریخ نشر
    2014-06-22
    1393-04-01
    ناشر
    دانشگاه علوم انتظامی امین-دانشکده منابع سازمانی

    URI
    http://harold.jrl.police.ir/article_12095.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/397609

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب