• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی
    • دوره 1392, شماره 30
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی
    • دوره 1392, شماره 30
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش روش‌های تدریس بر اثر بخشی یادگیری فرآگیران (مرکز آموزش ولی عصر(عج) تبریز )

    (ندگان)پدیدآور
    کاملی, محمدجوادعظیمیان, حسینامیر تقوی, محمدعلیباغبان, حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    504.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    به‌کارگیری روش‌های تدریس مناسب از جمله شاخص‌های مهم افزایش کیفیت آموزشی محسوب می‌شود. بر این اساس تحقیق حاضر با هدف آگاهی از نقش روش‌های تدریس بر اثربخشی یادگیری فراگیران مرکز آموزش ولی عصر(عج) تبریز اجرا شده است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش پژوهش از نوع تحقیقات پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل 1700 نفر از فراگیران این مرکز در سه طبقه تحصیلی دیپلم، فوق دیپلم و فوق لیسانس می‌باشد، اندازه نمونه به تعداد 176 نفر تعیین شده که به روش نمونه گیری طبقه‌ای – تصادفی و به نسبت تعیین شده برای هر طبقه انتخاب و با استفاده از پرسشنامه به عنوان ابزار گردآوری اطلاعات که اعتبار آن از طریق خبرگان و پایایی آن با استفاده از آماره کرونباخ به میزان 95 درصد تعیین شده، نسبت به جمع‌آوری داده‌ها اقدام شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه‌ها و تحلیل استنباطی داده‌ها بیانگر آن است که از میان شش فرضیه تحقیق، پنج فرضیه مبنی بر وجود تفاوت در میزان اثربخشی روش تدریس بحث گروهی، شبیه‌سازی، چهار مرحله‌ی، نمایش و تشریح و تقسیم گروهای بزرگ به گروه‌های کوچک در بین سطوح مختلف تحصیلی، تأیید و فرضیه ششم یعنی میزان اثربخشی سبک آموزشی نمایش و ارائه بین سطوح مختلف تحصیلی فراگیران از تفاوت معنی‌داری برخوردار است، تأیید نشد.
    کلید واژگان
    تدریس
    یادگیری
    ارزشیابی
    تعلیم وتربیت
    آموزش عالی
    فراگیر

    شماره نشریه
    30
    تاریخ نشر
    2013-12-22
    1392-10-01
    ناشر
    دانشگاه علوم انتظامی امین-دانشکده منابع سازمانی

    URI
    http://harold.jrl.police.ir/article_12074.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/397593

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب