• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی ترویجی راهور
    • دوره 1397, شماره 43
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی ترویجی راهور
    • دوره 1397, شماره 43
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    الگوی طرح هندسی روانی راه با بهره گیری از تراز فضایی

    (ندگان)پدیدآور
    بیات, رامینحبیبی, محمدرضااسفندیاری فر, محمدعلی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    716.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی ترویجی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با توجه به آمار و ارقام حوادث سالانه، مشخص می شود که مقدار حوادث مرگبار به طور پیوسته در طول دهه گذشته رو به کاهش بوده است. بنابراین می توان به این نتیجه رسید که بهبود سیستم ایمنی غیر فعال یک فاکتور بسیار مهم با تأثیر بازدارندگی بالا است. از این رو در گام بعدی ما باید به بررسی نحوه ی از بین بردن عوامل وقوع حوادث را مورد مطالعه قرار دهیم. محتوای این تحقیق، پژوهش در مقالات بین المللی وسیع است. بیشتر از 450 منبع مورد بررسی قرار گرفته که شامل رشته های علمی طراحی جاده، روانشناسی رفتاری، روانشناسی فیزیکی می باشند. اولین و مهمترین گام، درک مفهوم تصمیم گیری در طول رانندگی و انجام وظیفه های لازمه است. این ایده از یک تصمیم گیری آگاهانه و منطقی در هنگام رانندگی شکل می گیرد و هیچ ربطی به فرآیندهای واقعی ندارد. زمانی که ما عملکرد مدل راسموسن را در نظر گرفتیم، ثابت شد که عملکرد واقعی انسان همان استفاده و به کارگیری مهارتش است اپراتور انسانی همیشه در معرض خطر تصادفات است و باید از همین قوه ی مهارتی خود استفاده مثبت کند. در نتیجه، فضای جاده باید با توجه به انتظار و پیش بینی های راننده در مورد مشخصاتی که قرار است در آینده ای نزدیک با آنها برخورد داشته باشد طراحی شوند، به منظور توصیف مبحث گشتالت- فضای فیزیکی و روانی جاده- منظره ی مورد مشاهده ی راننده در این مطالعه تجزیه و تحلیل شد و به چند نکته و جهت گیری کلیدی در این راستا دست یافتیم، که اجازه می دهد نتیجه گیری هایی را در مورد نقص های بزرگ موجود و چگونگی تحت تاثیر قرار گرفتن راننده نسبت به برداشتی که از جاده و طراحی آن دارد داشته باشیم.
    کلید واژگان
    طرح هندسی
    عوامل انسانی
    ایمنی
    جاده

    شماره نشریه
    43
    تاریخ نشر
    2018-11-22
    1397-09-01
    ناشر
    مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا
    سازمان پدید آورنده
    گروه مهندسی عمران، دانشکده فنی و مهندسی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
    گروه مهندسی عمران، دانشکده فنی و مهندسی، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران

    شاپا
    1753-8280
    URI
    http://tale.jrl.police.ir/article_91204.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/397452

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب