نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبیات, رامینfa_IR
dc.contributor.authorحبیبی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorاسفندیاری فر, محمدعلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:12:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:12:48Z
dc.date.available1399-07-09T11:12:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:12:48Z
dc.date.issued2018-11-22en_US
dc.date.issued1397-09-01fa_IR
dc.date.submitted2018-07-30en_US
dc.date.submitted1397-05-08fa_IR
dc.identifier.citationبیات, رامین, حبیبی, محمدرضا, اسفندیاری فر, محمدعلی. (1397). الگوی طرح هندسی روانی راه با بهره گیری از تراز فضایی. فصلنامه علمی ترویجی راهور, 1397(43), 31-52.fa_IR
dc.identifier.issn1753-8280
dc.identifier.urihttp://tale.jrl.police.ir/article_91204.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/397452
dc.description.abstractبا توجه به آمار و ارقام حوادث سالانه، مشخص می شود که مقدار حوادث مرگبار به طور پیوسته در طول دهه گذشته رو به کاهش بوده است. بنابراین می توان به این نتیجه رسید که بهبود سیستم ایمنی غیر فعال یک فاکتور بسیار مهم با تأثیر بازدارندگی بالا است. از این رو در گام بعدی ما باید به بررسی نحوه ی از بین بردن عوامل وقوع حوادث را مورد مطالعه قرار دهیم. محتوای این تحقیق، پژوهش در مقالات بین المللی وسیع است. بیشتر از 450 منبع مورد بررسی قرار گرفته که شامل رشته های علمی طراحی جاده، روانشناسی رفتاری، روانشناسی فیزیکی می باشند. اولین و مهمترین گام، درک مفهوم تصمیم گیری در طول رانندگی و انجام وظیفه های لازمه است. این ایده از یک تصمیم گیری آگاهانه و منطقی در هنگام رانندگی شکل می گیرد و هیچ ربطی به فرآیندهای واقعی ندارد. زمانی که ما عملکرد مدل راسموسن را در نظر گرفتیم، ثابت شد که عملکرد واقعی انسان همان استفاده و به کارگیری مهارتش است اپراتور انسانی همیشه در معرض خطر تصادفات است و باید از همین قوه ی مهارتی خود استفاده مثبت کند. در نتیجه، فضای جاده باید با توجه به انتظار و پیش بینی های راننده در مورد مشخصاتی که قرار است در آینده ای نزدیک با آنها برخورد داشته باشد طراحی شوند، به منظور توصیف مبحث گشتالت- فضای فیزیکی و روانی جاده- منظره ی مورد مشاهده ی راننده در این مطالعه تجزیه و تحلیل شد و به چند نکته و جهت گیری کلیدی در این راستا دست یافتیم، که اجازه می دهد نتیجه گیری هایی را در مورد نقص های بزرگ موجود و چگونگی تحت تاثیر قرار گرفتن راننده نسبت به برداشتی که از جاده و طراحی آن دارد داشته باشیم.fa_IR
dc.format.extent716
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجاfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی ترویجی راهورfa_IR
dc.relation.ispartofrahvaren_US
dc.subjectطرح هندسیfa_IR
dc.subjectعوامل انسانیfa_IR
dc.subjectایمنیfa_IR
dc.subjectجادهfa_IR
dc.titleالگوی طرح هندسی روانی راه با بهره گیری از تراز فضاییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی ترویجیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی عمران، دانشکده فنی و مهندسی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی عمران، دانشکده فنی و مهندسی، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume1397
dc.citation.issue43
dc.citation.spage31
dc.citation.epage52


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد