بررسی نقش تقاط عهای غیر ه مسطح در افزایش ایمنی و بهر هوری بزر گرا هها
(ندگان)پدیدآور
کاظمی, امینرضا خلیل زاده, محمدذوقی, حسننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در این مقاله نوعی طراحی جدید تقاط عها به عنوان راهی برای توسعه ایمنی بزرگرا هها که در عین
حال موجب افزایش ظرفیت راه و کاهش ازدحام وحداقل کردن هزین ههای زیر ساخت نیز باشد مورد
بررس ��ی قرار می گیرد. این طراحی جدی د، تقاطعات لوزوی واگرا اس ��ت. در این مقاله دو نوع تقاطع
لوزوی واگراو تقاطع لوزوی معمولی با هم مقایسه م یشوند. این مقایسه نشان داد با کاهش 40 درصدی
نقاط برخورد در این تقاطع م یتوان ایمنی بیشتر و تصادفات کمتری را نسبت به دیگر تقاطعات غیر هم
سطح انتظار داشت. هر دو نمونه برای طی فهای مختلفی از حجم تراف کی با استفاده از شبیه سازی جریان
تراف کی در مقیاس خرد )شبیه سازی م کیروسکوپ کی( مورد مطالعه قرار گرفتند و نتایج این مطالعه نشان
داد که تقاطع لوزوی واگرا از لحاظ زمان تأخیر، زمان سفر، حداکثر طول صف، هزین ههای زیر ساخت،
تعداد نقاط برخورد و درنتیجه کاهش تصادفات و ... نسبت به تقاطع لوزوی معمولی عملکرد بهتری در
افزایش ایمنی و بهر هوری بزر گرا هها دارد.
کلید واژگان
تقاط عه ��ای لوزوی واگراتقاط عهای ل ��وزوی معمولی
حرکات گردش به چپ
ظرفیت
زمان تأخیر
ایمنی
بهر هوری
بزر گرا هها
شماره نشریه
22تاریخ نشر
2013-06-221392-04-01




