مدیریت عملکرد در سیستم های آموزشی با رویکرد پاسخگویی به محیط
(ندگان)پدیدآور
صادقیان سورکی, مهدیترک زاده, جعفرنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
عملکرد سازه ای چند بعدی، یک پدیده پیچیده و شامل ابعادی که یک سازمان برای دستیابی به موفقیت باید مورد توجه قرار دهد می باشد. نوع عملکرد یک سیستم آموزشی بسیار خاص بوده و بنابراین برای مواجهه با مفهوم عملکرد باید به تعاملات پویای سطوح آن در سیستم آموزشی توجه کرد. در این ارتباط سیستم آموزشی میتوانند از طریق مدیریت عملکرد، کیفیت عملکرد خود را در ابعاد گوناگون مورد بررسی قرار داده و بقای معنادار خود را در شرایط متغیر محیطی حفظ نماید لذا مدیریت عملکرد نگرشی واقع گرایانه به فعالیت و اقدام ها و معیاری است که به کمک آن می توان به طور مستمر شرایط موجود را بهبود بخشید. در این راستا مدلها و چارچوبهای متنوعی ایجاد شده که هر یک به نوعی در توصیف، تحلیل و تبیین این سازه کوشیدهاند. این مقاله با روشی توصیفی-تحلیلی به بررسی مفاهیم، ادبیات، روشها و ارائه چارچوبی جامع با توجه به پویاییهای محیط تعاملی در سه سطح فرد، تیم و سازمان میپردازد. بر این اساس در این مقاله مدیریت عملکرد در سطوح فرد، تیم و سازمان تشریح شده است. نتیجه این که مجموعه فعالیتهایی که در سازمانهای آموزشی صورت میپذیرد به منظور نیل به موفقیت باید سطوح مختلف عملکرد اعم از فرد، تیم و سازمان را به عنوان حلقه های متعامل مورد توجه قرار دهد.
کلید واژگان
مدیریت عملکردسازمان آموزشی
سطوح مدیریت عملکرد
شماره نشریه
43تاریخ نشر
2018-12-221397-10-01




