هیوتاگوژی در آموزش بزرگسالان
(ندگان)پدیدآور
باقریان فر, مصطفینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با روش تحلیلی و بررسی اسنادی به دنبال این است که هیوتاگوژی را بررسی نماید. آموزش یک مفهوم پیچیده است و یک بخش از کل زندگی ماست. امروزه ما میتوانیم درباره نسل جدیدی از یادگیرندگان در تمام سطوح، از مهدکودک تا دانشگاه، نه تنها به دلیل تکنولوژی بلکه فقط به خاطر تغییرات سریع در محیط باز، ناهمگن، پویا و نامطمئن صحبت کنیم. هیوتاگوژی بر یادگیری چگونه یادگیری (یادگیری دو حلقه) تأکید دارد و مستلزم طرحهای آموزشی که شامل بهبود مهارتهای یادگیری واقعی فراگیران است، میباشد. از نظر مفهومی هیوتاگوژی، بهترین ارتباط بین دو نظریه پیچیدگی و تواناییهای شخصی است. در نهایت چالشهای اتخاذ شده در رویکرد هیوتاگوژی بسیار زیاد هستند و همچنین به عنوان مقاومت در برابر تغییرات علمی و ترس از سقوط قدرت از آموزگار به دانشآموز، افزایش مالی و فشار بر روی دانش آموزان با توجه به نیازهای فنآوری جدید یادگیری به طور مداوم بر ارزیابی و نمره به جای فرایند یادگیری تمرکز دارد و برای آن پدید آوردن یادگیرندگان شایسته و مستعد برای زندگی در تغییرات سریع اقتصادی و فرهنگی که توصیفکننده دنیای پستمدرن است، حیاتی میباشد و فرصتهایی را برای بهبود یادگیری بر اساس نیازهای فراگیران و سرعت در فراگیرانی که میخواهند یاد بگیرند، ارائه میدهد. بااینحال هیوتاگوژی بک رویکرد تأسیس شده در آندراگوژی است و گسترش یافته آندراگوژی و پیشرفت فنون تدریس برای یادگیرندگان بزرگسال است که آموزش از راه دور ذاتاً از آن پشتیبانی میکند.
کلید واژگان
هیوتاگوژیآموزش
بزرگسالان
شماره نشریه
31تاریخ نشر
2015-09-231394-07-01




