• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی
    • دوره 1393, شماره 27
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی
    • دوره 1393, شماره 27
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطۀ بین سهل‌انگاری و راهبردهای شناختی یادگیری در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی

    (ندگان)پدیدآور
    اله کرمی, ذبیحفرهمند, حمیدرضامه پویا, رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    177.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده: پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه‌ی بین میزان سهل‌انگاری و استفاده‌ی دانشجویان از راهبردهای شناختی یادگیری در دانشگاه علوم انتظامی انجام پذیرفته است. تعداد 106 دانشجو توسط روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند و به پرسش‌نامه‌‌های سهل انگاری تاکمن و خرده مقیاس راهبردهای شناختی از آزمون راهبردهای انگیزشی یادگیری((MSLQ که هر یک از روایی و پایایی مناسبی برخوردار هستند، پاسخ دادند. این پژوهش به روش همبستگی به مرحله اجرا در‌آمد. یافته ها نشان داد که سهل انگاری با راهبرد شناختی تکرار و مرور (راهبرد سطحی یادگیری) رابطه‌ی مثبت معنادار و با راهبردهای شناختی بسط و گسترش معنایی، سازمان‌دهی، و تفکر انتقادی (راهبردهای عمیق یادگیری) رابطه‌ی معنادار منفی دارد. به عبارتی دیگر، نتایج حاکی از آن بود که دانشجویان با میزان سهل‌انگاری بالاتر بیشتر از راهبردهای شناختی یادگیری سطحی(تکرار و مرور) استفاده می‌کنند و دانشجویان با سهل‌انگاری پایین‌تر، به میزان بیشتری از راهبردهای عمیق(بسط معنایی، سازماندهی و تفکر انتقادی) در یادگیری استفاده می‌کنند.

    شماره نشریه
    27
    تاریخ نشر
    2014-12-22
    1393-10-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش ناجا
    سازمان پدید آورنده
    درون سازمانی
    درون سازمانی
    برون سازمانی

    شاپا
    2382-96137
    URI
    http://mape.jrl.police.ir/article_13007.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/396495

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب