| dc.contributor.author | اله کرمی, ذبیح | fa_IR | 
| dc.contributor.author | فرهمند, حمیدرضا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | مه پویا, رضا | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T11:10:03Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T11:10:03Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T11:10:03Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T11:10:03Z |  | 
| dc.date.issued | 2014-12-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1393-10-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2014-09-10 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1393-06-19 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | اله کرمی, ذبیح, فرهمند, حمیدرضا, مه پویا, رضا. (1393). رابطۀ بین سهلانگاری و راهبردهای شناختی یادگیری در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی. فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی, 1393(27), 51-64. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2382-96137 |  | 
| dc.identifier.uri | http://mape.jrl.police.ir/article_13007.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/396495 |  | 
| dc.description.abstract | چکیده:
پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطهی بین میزان سهلانگاری و استفادهی دانشجویان از راهبردهای شناختی یادگیری در دانشگاه علوم انتظامی انجام پذیرفته است. تعداد 106 دانشجو توسط روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند و به پرسشنامههای سهل انگاری تاکمن و خرده مقیاس راهبردهای شناختی از آزمون راهبردهای انگیزشی یادگیری((MSLQ که هر یک از روایی و پایایی مناسبی برخوردار هستند، پاسخ دادند. این پژوهش به روش همبستگی به مرحله اجرا درآمد. یافته ها نشان داد که سهل انگاری با راهبرد شناختی تکرار و مرور (راهبرد سطحی یادگیری) رابطهی مثبت معنادار و با راهبردهای شناختی بسط و گسترش معنایی، سازماندهی، و تفکر انتقادی (راهبردهای عمیق یادگیری) رابطهی معنادار منفی دارد. به عبارتی دیگر، نتایج حاکی از آن بود که دانشجویان با میزان سهلانگاری بالاتر بیشتر از راهبردهای شناختی یادگیری سطحی(تکرار و مرور) استفاده میکنند و دانشجویان با سهلانگاری پایینتر، به میزان بیشتری از راهبردهای عمیق(بسط معنایی، سازماندهی و تفکر انتقادی) در یادگیری استفاده میکنند. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 177 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | معاونت تربیت وآموزش ناجا | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی | fa_IR | 
| dc.title | رابطۀ بین سهلانگاری و راهبردهای شناختی یادگیری در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.contributor.department | درون سازمانی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | درون سازمانی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | برون سازمانی | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 1393 |  | 
| dc.citation.issue | 27 |  | 
| dc.citation.spage | 51 |  | 
| dc.citation.epage | 64 |  |