نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاله کرمی, ذبیحfa_IR
dc.contributor.authorفرهمند, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorمه پویا, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:10:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:10:03Z
dc.date.available1399-07-09T11:10:03Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:10:03Z
dc.date.issued2014-12-22en_US
dc.date.issued1393-10-01fa_IR
dc.date.submitted2014-09-10en_US
dc.date.submitted1393-06-19fa_IR
dc.identifier.citationاله کرمی, ذبیح, فرهمند, حمیدرضا, مه پویا, رضا. (1393). رابطۀ بین سهل‌انگاری و راهبردهای شناختی یادگیری در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی. فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی, 1393(27), 51-64.fa_IR
dc.identifier.issn2382-96137
dc.identifier.urihttp://mape.jrl.police.ir/article_13007.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/396495
dc.description.abstractچکیده: پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه‌ی بین میزان سهل‌انگاری و استفاده‌ی دانشجویان از راهبردهای شناختی یادگیری در دانشگاه علوم انتظامی انجام پذیرفته است. تعداد 106 دانشجو توسط روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند و به پرسش‌نامه‌‌های سهل انگاری تاکمن و خرده مقیاس راهبردهای شناختی از آزمون راهبردهای انگیزشی یادگیری((MSLQ که هر یک از روایی و پایایی مناسبی برخوردار هستند، پاسخ دادند. این پژوهش به روش همبستگی به مرحله اجرا در‌آمد. یافته ها نشان داد که سهل انگاری با راهبرد شناختی تکرار و مرور (راهبرد سطحی یادگیری) رابطه‌ی مثبت معنادار و با راهبردهای شناختی بسط و گسترش معنایی، سازمان‌دهی، و تفکر انتقادی (راهبردهای عمیق یادگیری) رابطه‌ی معنادار منفی دارد. به عبارتی دیگر، نتایج حاکی از آن بود که دانشجویان با میزان سهل‌انگاری بالاتر بیشتر از راهبردهای شناختی یادگیری سطحی(تکرار و مرور) استفاده می‌کنند و دانشجویان با سهل‌انگاری پایین‌تر، به میزان بیشتری از راهبردهای عمیق(بسط معنایی، سازماندهی و تفکر انتقادی) در یادگیری استفاده می‌کنند.fa_IR
dc.format.extent177
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت تربیت وآموزش ناجاfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامیfa_IR
dc.titleرابطۀ بین سهل‌انگاری و راهبردهای شناختی یادگیری در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدرون سازمانیfa_IR
dc.contributor.departmentدرون سازمانیfa_IR
dc.contributor.departmentبرون سازمانیfa_IR
dc.citation.volume1393
dc.citation.issue27
dc.citation.spage51
dc.citation.epage64


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد