عوامل موثر بر پذیرش یادگیری الکترونیک در بین کارکنان ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان بر مبنای مدل پذیرش فناوری
(ندگان)پدیدآور
علی خاصی, محمد
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
توسعه فناوری اطلاعات در نظام های آموزشی علی الخصوص یادگیری الکترونیکی نه فقط یک انتخاب بلکه، ضرورتی اجتناب ناپذیر است که به عنوان عامل مؤثری در اصلاحات نظام های آموزشی محسوب می گردد مقاله حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش یادگیری الکترونیکی در در بین کارکنان ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان بر مبنای مدل پذیرش فناوری صورت گرفته است. پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی است که جامعه آماری آن شامل کلیه کارکنان مشغول به خدمت در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان در سال 1393 می باشد، که با استفاده از جدول مورگان و شیوه نمونه گیری تصادفی ساده ،269 نفر از کارکنان انتخاب شدند. ابزار گرداوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته بر اساس مدل پذیرش فناوری با ضریب پایایی 88/0 است. تحلیل داده ها از طریق آمار استنباطی و تکنیک آماری مدل یابی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر تأییدی با استفاده از نرم افزار LISREL انجام گردید. بر اساس یافته های پژوهش متغیرهای برداشت ذهنی از آسانی استفاده از یادگیری الکترونیکی، برداشت ذهنی از مفید بودن یادگیری الکترونیکی، نگرش کارکنان نسبت به استفاده از یادگیری الکترونیکی و تصمیم به استفاده از یادگیری الکترونیکی به عنوان عوامل مؤثر بر پذیرش و استفاده یادگیری الکترونیکی دارای اثرات مثبت بر پذیرش و استفاده از یادگیری الکترونیکی در سطح 01/0 در میان کارکنان هستند.
کلید واژگان
یادگیری الکترونیکیمدل پذیرش فناوری
نیروی انتظامی استان اصفهان
شماره نشریه
27تاریخ نشر
2014-12-221393-10-01



