• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های مدیریت انتظامی
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های مدیریت انتظامی
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارتباطات در بحران

    (ندگان)پدیدآور
    تشکری, محمود
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    312.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: بحران به‌طور ناگهانی به وقوع می‌پیوندد و برای ساخت‌های زیربنایی و یا ارزش‌ها و هنجارهای اساسی یک نظام تهدیدی جدی است از این رو مستلزم واکنش سریع می‌باشد. با توجه به نقش اطلاع‌رسانی و ارتباطات در بحران، هدف اصلی این پژوهش، یافتن روش‌های دستیابی به نحوه ارتباطات در بحران می‌باشد. روش: در این مطالعه مرورى توصیفی، با جست‌وجو در بانک‌های اطلاعاتی الکترونیکی معتبر مانندSID، و Magiran و با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و نیز بررسی فهرست منابع و جست‌وجوی مقالات و آثار کارشناسان بحران، مقالات و منابعی که به بررسی نتایج ارتباطات در بحران پرداخته بودند انتخاب و تحلیل شدند. یافته‌ها: قبل، هنگام و بعد از بروز بحران، مدیریت بحران می‌بایست در خصوص ارتباط و اطلاع‌رسانی به مردم، گروه‌ها، مسئولین، نهادها وغیره اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده و در این خصوص طرح یا طرح‌هایی را تدوین و متناسب با شرایط مختلف بحران به مرحله اجرا در آورد. نتیجه‌گیری: برای کنترل و مقابله با بحران به طور عمده دو رویکرد و راهبرد وجود دارد: مستقیم (کاربرد قوه قهریه) و غیرمستقیم (کاربرد روش اقناع و مقابله نرم). در هر دو راهبرد، مدیرانِ بحران می‌بایست به‌طور مستمر با مخاطبین خود اعم از رهبران مدیریت بحران، مردم، نیروهای خودی و مقامات و مسئولین ارتباط برقرار و ضمن افشای ماهیت اغتشاشگران و اطمینان دادن به مسئولین و مردم و ایجاد آرامش و رفع نگرانی‌ها، حمایت و همکاری آن‌ها را جلب نموده و رهبران بحران و اغتشاشگران را وادار به تسلیم یا تعدیل خواسته‌ها و روش‌های خود نمایند.
    کلید واژگان
    مدیریت بحران Crisis management
    ارتباطات در بحران Communication in crisis
    پیام اقناعی Satisfying messages
    رسانه Media

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2011-06-22
    1390-04-01
    ناشر
    دانشگاه علوم انتظامی
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین

    شاپا
    1735-9570
    2645-3371
    URI
    http://pmsq.jrl.police.ir/article_92130.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/394483

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب