• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مطالعات مدیریت ترافیک
    • دوره 1396, شماره 47
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مطالعات مدیریت ترافیک
    • دوره 1396, شماره 47
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر بی‌نظمی ترافیکی در بزرگراه‌ها

    (ندگان)پدیدآور
    حسن‌پور, شهاب
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    499.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    حمل‌ونقل به‌عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار بر رونق اقتصادی، از طریق جابه‌جایی بار و مسافر، زمینه‌های امکان دسترسی به رفاه و تسهیلات ملی را افزایش می‌دهد. مطالعه بخش حمل‌ونقل به‌عنوان پیش‌نیاز و زیربنای توسعه، دارای نقش اساسی و کارآمد در باروری امکانات و استعدادهای بالقوه جوامع بوده و موجب برقراری تقویت هرچه سریع‌تر و گسترده‌تر بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها می‌شود. ازسوی دیگر گسترش تسهیلات و زیرساخت‌های حمل‌ونقل علی‌رغم ایجاد مزایای بسیار برای شهروندان به‌عنوان یکی از عوامل افزایش روزافزون تصادفات نیز محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر، دست‌اندرکاران حوزه حمل‌ونقل، تلاش کرده‌اند تا با استفاده از روش‌های مدیریت ترافیک، وضعیت ترافیک و ایمنی را بهبود بخشند. در این میان، بی‌نظمی ترافیک به‌عنوان یکی از معضلات اساسی رفتار ترافیکی در شبکه معابر و به‌خصوص بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها تبدیل شده است که درصورت شناسایی عوامل آن و با استفاده از راه‌کارهای نوین، می‌توان تا حدود زیادی آن را بهبود بخشید. از این‌رو در تحقیق جاری سعی می‌شود عوامل مؤثر بر بی‌نظمی ترافیک شناسایی و اولویت‌بندی شوند. لذا ابتدا عوامل مؤثر بر بی‌نظمی ترافیک مورد شناسایی و ارزیابی قرار گرفته است؛ سپس با به‌کارگیری روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی و نرم‌افزار Expert choice میزان اولویت هر یک از عوامل تعیین شده است. برای این فرآیند از نظرات کارشناسی از طریق پرسش‌نامه و با جامعه هدف خبرگان و کارشناسان استفاده می‌شود. نتایج نشان می‌دهد که عوامل انسانی با 2/39 درصد در مرتبه اول، عوامل مدیریتی با 6/24 درصد در مرتبه دوم، عوامل ترافیکی با 5/20 درصد در مرتبه سوم و عوامل زیرساختی با 7/15 درصد در مرتبه چهارم قرار دارند.
    کلید واژگان
    بی‌نظمی
    ترافیک
    مدل فرآیند تحلیل سلسله مراتبی
    عوامل انسانی
    عوامل مدیریتی
    عوامل ترافیکی و عوامل زیرساختی

    شماره نشریه
    47
    تاریخ نشر
    2017-12-22
    1396-10-01
    ناشر
    دانشگاه علوم انتظامی امین
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی

    شاپا
    2008-4005
    2383-3920
    URI
    http://tms.jrl.police.ir/article_19066.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/394217

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • رتبه‌بندی عوامل چابکی در سازمان‌های پروژه محور مبتنی بر عوامل اصلی موفقیت در مدیریت پروژه و عوامل پایداری با استفاده از QFD دو مرحله ای: مطالعه‌ی موردی پروژه‌های کلان شهرداری اصفهان 

      طحانیان, احمدرضا؛ حاله, حسن؛ اعتباری, فرهاد؛ وحدانی, بهنام (دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت, 2022-02-20)
      دنیای کسب و کار مدرن مبتنی بر رقابت و ارائه‌ی بهترین عملکرد، برای نیل به اهداف سازمانی‌است. است. توسعه رشد اقتصادی و استفاده عاقلانه از منابع طبیعی بدون در نظر گرفتن اثرات آنها قابل دستیابی نیست. بنابراین، سازمان‌های پروژه ...

    • تبیین تجربیات عوامل آموزشی و اجرایی مدارس شهر اصفهان در ارتباط با عوامل مرتبط با کارامدی آموزش‌های پیشگیری از رفتارها و عوامل خطرزای بیماری‌های غیر واگیر: یک مطالعه کیفی 

      همدانی, زهره؛ حقانی, فریبا؛ کلیشادی, رویا (دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2021-04-01)
      مقدمه: آموزش‌های مدرسه‌ای، تأثیر بسزایی در ارتقای آموزش‌های سلامت ایفا می‌کنند. هدف از انجام پژوهش حاضر، تحلیل عوامل تأثیرگذار بر آموزش‌های پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر از نگاه شاغلین در مدارس شهر اصفهان بود. روش‌ها: ...

    • بررسی تاثیر عوامل تعیین‌کننده ثبات مالی با تأکید بر عوامل سطح صنعت بانکداری 

      هاشمی, قائم؛ سلگی, محمد؛ تقی نتاج ملکشاه, غلامحسن (2024-12-21)
      ثبات مالی به وضعیتی گفته می‌شود که سیستم مالی متشکل از واسطه‌ها، بازارها و ابزارها و زیرساخت‌های بازار قادر به مقاومت در برابر شوک‌ها باشند که درنتیجه آن احتمال اختلال درروند واسطه‌گری کاهش می‌یابد. هدف از انجام تحقیق حاضر، ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب