نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسن‌پور, شهابfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:03:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:03:35Z
dc.date.available1399-07-09T11:03:35Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:03:35Z
dc.date.issued2017-12-22en_US
dc.date.issued1396-10-01fa_IR
dc.identifier.citationحسن‌پور, شهاب. (1396). شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر بی‌نظمی ترافیکی در بزرگراه‌ها. فصلنامه علمی مطالعات مدیریت ترافیک, 1396(47), 111-129.fa_IR
dc.identifier.issn2008-4005
dc.identifier.issn2383-3920
dc.identifier.urihttp://tms.jrl.police.ir/article_19066.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/394217
dc.description.abstractحمل‌ونقل به‌عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار بر رونق اقتصادی، از طریق جابه‌جایی بار و مسافر، زمینه‌های امکان دسترسی به رفاه و تسهیلات ملی را افزایش می‌دهد. مطالعه بخش حمل‌ونقل به‌عنوان پیش‌نیاز و زیربنای توسعه، دارای نقش اساسی و کارآمد در باروری امکانات و استعدادهای بالقوه جوامع بوده و موجب برقراری تقویت هرچه سریع‌تر و گسترده‌تر بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها می‌شود. ازسوی دیگر گسترش تسهیلات و زیرساخت‌های حمل‌ونقل علی‌رغم ایجاد مزایای بسیار برای شهروندان به‌عنوان یکی از عوامل افزایش روزافزون تصادفات نیز محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر، دست‌اندرکاران حوزه حمل‌ونقل، تلاش کرده‌اند تا با استفاده از روش‌های مدیریت ترافیک، وضعیت ترافیک و ایمنی را بهبود بخشند. در این میان، بی‌نظمی ترافیک به‌عنوان یکی از معضلات اساسی رفتار ترافیکی در شبکه معابر و به‌خصوص بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها تبدیل شده است که درصورت شناسایی عوامل آن و با استفاده از راه‌کارهای نوین، می‌توان تا حدود زیادی آن را بهبود بخشید. از این‌رو در تحقیق جاری سعی می‌شود عوامل مؤثر بر بی‌نظمی ترافیک شناسایی و اولویت‌بندی شوند. لذا ابتدا عوامل مؤثر بر بی‌نظمی ترافیک مورد شناسایی و ارزیابی قرار گرفته است؛ سپس با به‌کارگیری روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی و نرم‌افزار Expert choice میزان اولویت هر یک از عوامل تعیین شده است. برای این فرآیند از نظرات کارشناسی از طریق پرسش‌نامه و با جامعه هدف خبرگان و کارشناسان استفاده می‌شود. نتایج نشان می‌دهد که عوامل انسانی با 2/39 درصد در مرتبه اول، عوامل مدیریتی با 6/24 درصد در مرتبه دوم، عوامل ترافیکی با 5/20 درصد در مرتبه سوم و عوامل زیرساختی با 7/15 درصد در مرتبه چهارم قرار دارند.fa_IR
dc.format.extent499
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم انتظامی امینfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی مطالعات مدیریت ترافیکfa_IR
dc.relation.ispartofTraffic Management Studies Quarterly of Traffic police Facultyen_US
dc.subjectبی‌نظمیfa_IR
dc.subjectترافیکfa_IR
dc.subjectمدل فرآیند تحلیل سلسله مراتبیfa_IR
dc.subjectعوامل انسانیfa_IR
dc.subjectعوامل مدیریتیfa_IR
dc.subjectعوامل ترافیکی و عوامل زیرساختیfa_IR
dc.titleشناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر بی‌نظمی ترافیکی در بزرگراه‌هاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه آیت الله العظمی بروجردیfa_IR
dc.citation.volume1396
dc.citation.issue47
dc.citation.spage111
dc.citation.epage129
nlai.contributor.orcid0000-0002-3144-5462


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد