تأثیر ابعادهوش سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی در بین مدیران بانک قوامین شهر تهران
(ندگان)پدیدآور
طوطیان اصفهانی, صدیقهگودرزی, لیلانوع مدرک
Textمقاله ترویجی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق پیرامون هوش به عنوان مفهومی جذّاب و کنجکاوی برانگیز، در بسیاری از رشتهها مورد توجّه قرار گرفته است .هدف تحقیق بررسی تاٌثیر ابعادهوش سازمانی بر رفتار شهروند سازمانی مدیران در بانک قوامین تهران بود. جامعه ی آماری شامل کلیه مدیران بانک قوامین شهر تهران بود که تعداد آن 260 نفر بودند. نمونهگیری به صورت تصادفی ساده است.حجم نمونه با توجه به جامعه آماری با استفاده فرمول کوکران155 نفرتعیین شد. روش تحقیق توصیفی-پیمایشی بوده و به منظور جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه های استاندارد هوش سازمانی استفاده شد . اطلاعات گردآوری شده با استفاده از نرم افزار آماری SPSS با آزمون های آماری توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . یافته های تحقیق با استفاده از آزمون رگرسیون خطی دلالت بر این امر داشت ، که ابعاد هوش سازمانی(بینش راهبردی، چشم انداز مشترک،میل به تغییر ، اشتیاق ،فشار عملکرد ،اتحاد و توافق وبه کار گیری دانش) بر رفتار شهروند سازمانی تاٌثیر دارد . در این راستا مدیران بانک قوامین شعب شهر تهران می توانند، فرآیندی منظم و رسمی برای بررسی مشکلات پیش رو رادر دستور کار قرار دهند. در برنامه راهبردی تجدید نظر نموده و به تعهد سازمان در قبال مراجعه کنندگان توجه داشته باشند.
کلید واژگان
هوشهوش سازمانی
شهروندی سازمانی
شماره نشریه
55تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
معاونت نیروی انسانی ناجاسازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامیکارشناس ارشد مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات




