دوره 1386, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
استانداردهای کیفــی بازرسی
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2007-09-23)این مقاله با تأکید بر این مطلب، که بازرسی اساساً مقولهای کیفی است، حول استانداردسازی کیفی بازرسی و دربارۀ سه محور اساسی به بحث میپردازد. بازرس: بخش اول این مقاله به سه شاخص کفایت، استقلال و قضاوت حرفهایاشاره دارد که ...
-
ابعاد روانشناختی سنجش و ارزشیابی افسران و فرماندهان پلیس
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2007-09-23)گرچه ورود روانسنجی به قلمرو پلیس با تأخیر معناداری صورت گرفت، در مدتزمان کوتاهی پس از شروع علمی فرایند اندازهگیری و ارزشیابی روانی در سازمان پلیس، کاستی آن تأخیر از میان رفت. چه در کمتر از سه دهه پس از شروع سنجش و ...
-
تأثیر نظارت همگانی بر افزایش احساس امنیت در جامعه
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2007-09-23)زمانی در کشور امنیت ایجاد میشود که امنیت روانی وجود داشته باشد. امنیت روانی ناشی از احساس امنیت است و احساس امنیت نمایشی از تلاش همگانی برای اداره جامعه سالم است. هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر نظارت همگانی بر افزایش احساس ...
-
کارکردهای تعاملاتی ـ پژوهشی بازرسی در نظام تحقیقاتی ناجا
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2007-09-23)تدوین و ابلاغ چشمانداز بیستساله کشور جمهوری اسلامی ایران و ملزمشدن تمام ساختارهای اداری کشور و به تبع آن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ایفای نقش خود در دستیابی به آن، رویکرد راهبردی توسعه ساختار تحقیقات کاربردی ...
-
نقش ارزشهای اخلاقی در بهبود عملکرد فردی و سازمانی
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2007-09-23)ارزشهای اخلاقی بر بسیاری از تصمیمات و رفتارهای مدیران و کارکنان در سازمانها تأثیرگذار است. مطالعات زیادی دربارة اخلاق مدیریت و اخلاق در سازمان صورت گرفته که هر یک بهنوعی تلاش کرده است تا نظریههای مرتبط با موضوع را جمعآوری ...



