| dc.contributor.author | عابدینی بلتورک, میمنت | fa_IR |
| dc.contributor.author | میرشاه جعفری, ابراهیم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:40:12Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:40:12Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T10:40:12Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T10:40:12Z | |
| dc.date.issued | 2013-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2012-05-04 | en_US |
| dc.date.submitted | 1391-02-15 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | عابدینی بلتورک, میمنت, میرشاه جعفری, ابراهیم. (1392). بررسی و تحلیل مؤلفههای آموزش صلح در کتابهای درسی دورهی ابتدایی. علوم تربیتی, 20(2), 151-170. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 8817-2008 | |
| dc.identifier.issn | 2588-672X | |
| dc.identifier.uri | http://education.scu.ac.ir/article_10749.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386312 | |
| dc.description.abstract | هدف اصلی این پژوهش بررسی و تحلیل محتوای کتابهای درسی دورهی ابتدایی بر مبنای مؤلفههای آموزش صلح از قبیل: حس همبستگی، فرهنگ گذشت و بخشش، احساس مسئولیت در برابر دیگران، شناخت تنوع و تفاوتهای فردی، نفی تمایزات قومی، نژادی و مذهبی، دوست داشتن دیگران میباشد. روش مورد استفاده در تحلیل محتوا، آنتروپی شانون و واحد تحلیل نیز صفحات (متن، پرسشها، تمرینها و تصاویر) میباشد که در مجموع 3467 صفحه را شامل میشود. جامعه آماری، کلیهی کتابهای پایههای دورهی ابتدایی؛ شامل 36 جلد کتاب در سال تحصیلی 1389-1388 در هفت عنوان فارسی (بخوانیم)، فارسی (بنویسیم)، علوم، هدیههای آسمانی، قرآن، ریاضی و تعلیمات اجتماعی و نمونه آماری این پژوهش، شش عنوان فارسی (بخوانیم)، فارسی (بنویسیم)، علوم، هدیههای آسمانی، قرآن و تعلیمات اجتماعی بود. بیشترین فراوانی و ضریب اهمیت مربوط به مؤلفهی حس همبستگی و کمترین فراوانی و ضریب اهمیت مربوط به مؤلفهی نفی تمایزات قومی، نژادی و مذهبی میباشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 230 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه شهید چمران اهواز | fa_IR |
| dc.publisher | Shahid Chamran University of Ahvaz | en_US |
| dc.relation.ispartof | علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Educational Scinces | en_US |
| dc.subject | تحلیل محتوا | fa_IR |
| dc.subject | آموزش صلح | fa_IR |
| dc.subject | دوره ابتدایی | fa_IR |
| dc.subject | کتابهای درسی آموزش | fa_IR |
| dc.title | بررسی و تحلیل مؤلفههای آموزش صلح در کتابهای درسی دورهی ابتدایی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی- پژوهشی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 20 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 151 | |
| dc.citation.epage | 170 | |