نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعابدینی بلتورک, میمنتfa_IR
dc.contributor.authorمیرشاه جعفری, ابراهیمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:40:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:40:12Z
dc.date.available1399-07-09T10:40:12Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:40:12Z
dc.date.issued2013-11-22en_US
dc.date.issued1392-09-01fa_IR
dc.date.submitted2012-05-04en_US
dc.date.submitted1391-02-15fa_IR
dc.identifier.citationعابدینی بلتورک, میمنت, میرشاه جعفری, ابراهیم. (1392). بررسی و تحلیل مؤلفه‌های آموزش صلح در کتاب‌های درسی دوره‌ی ابتدایی. علوم تربیتی, 20(2), 151-170.fa_IR
dc.identifier.issn8817-2008
dc.identifier.issn2588-672X
dc.identifier.urihttp://education.scu.ac.ir/article_10749.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386312
dc.description.abstractهدف اصلی این پژوهش بررسی و تحلیل محتوای کتاب‌های درسی دوره‌ی ابتدایی بر مبنای مؤلفه‌های آموزش صلح از قبیل: حس همبستگی، فرهنگ گذشت و بخشش، احساس مسئولیت در برابر دیگران، شناخت تنوع و تفاوت‌های فردی، نفی تمایزات قومی، نژادی و مذهبی، دوست داشتن دیگران می‌باشد. روش مورد استفاده در تحلیل محتوا، آنتروپی شانون و واحد تحلیل نیز صفحات (متن، پرسش‌ها، تمرین‌ها و تصاویر) می‌باشد که در مجموع 3467 صفحه را شامل می‌شود. جامعه آماری، کلیه‌ی کتاب‌های پایه‌های دوره‌ی ابتدایی؛ شامل 36 جلد کتاب در سال تحصیلی 1389-1388 در هفت عنوان فارسی (بخوانیم)، فارسی (بنویسیم)، علوم، هدیه‌های آسمانی، قرآن، ریاضی و تعلیمات اجتماعی و نمونه آماری این پژوهش، شش عنوان فارسی (بخوانیم)، فارسی (بنویسیم)، علوم، هدیه‌های آسمانی، قرآن و تعلیمات اجتماعی بود. بیش‌ترین فراوانی و ضریب اهمیت مربوط به مؤلفه‌ی حس همبستگی و کم‌ترین فراوانی و ضریب اهمیت مربوط به مؤلفه‌ی نفی تمایزات قومی، نژادی و مذهبی می‌باشد.fa_IR
dc.format.extent230
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran University of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofعلوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Scincesen_US
dc.subjectتحلیل محتواfa_IR
dc.subjectآموزش صلحfa_IR
dc.subjectدوره ابتداییfa_IR
dc.subjectکتاب‌های درسی‌ آموزشfa_IR
dc.titleبررسی و تحلیل مؤلفه‌های آموزش صلح در کتاب‌های درسی دوره‌ی ابتداییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی- پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue2
dc.citation.spage151
dc.citation.epage170


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد