مرور دوره 25, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار

  • نقش میانجی یادگیری مشارکتی در رابطه شایستگی تدریس و صلاحیت حرفه‌ای اعضای هیأت علمی با دستاورد‌ تحصیلی دانشجویان 

    نبوی, مریم؛ امین بیدختی, علی اکبرعلی؛ جعفری, سکینه (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2018-08-23)
    هدف پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی یادگیری مشارکتی در رابطه شایستگی تدریس و صلاحیت حرفه‌ای اعضای هیأت علمی با دستاورد‌ تحصیلی دانشجویان دانشگاه سمنان می‌باشد. پژوهش حاضر با توجه به هدف، کاربردی و با توجه به نحوه گردآوری داده‌ها ...

  • بررسی تجارب زیسته تعلل ‏ورزی تحصیلی در دانش‌آموزان متوسطه 

    قره آغاجی, سعید؛ واحدی, شهرام؛ فتحی آذر, اسکندر؛ ادیب, یوسف (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2018-08-23)
    تعلل‏ورزی تحصیلی پدیده‏ی پیچیده‏ای است و با وجود پژوهش‏های متعدد هنوز در خصوص مؤلفه‌های آن در بین صاحب‏نظران توافق حاصل نشده است. پژوهش حاضر با هدف کشف عوامل زمینه‏ای، فرایندی و پیامدی تعلل ورزی انجام شد. در پژوهش فعلی از ...

  • سنتز پژوهی در مطالعات تفکر استراتژیک مدیران 

    کمری, حبیب؛ نوریان, محمد؛ سلیمانی, نادر؛ مسعودی ندوشن, عصمت (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2018-08-23)
    لازمه تدوین و اجرای برنامه‌های استراتژیک وجود تفکر استراتژیک است و فقدان تفکر استراتژیک در مدیران یک کمبود اساسی در سازمان‌ها به شمار می‌رود که امکان کشف فرصت‌های جدید را تضعیف می‌کند. پژوهش حاضر باهدف مطالعه نظام‌مند و ...

  • نقدی تبارشناسانه بر مفهوم دانش آموز نخبه در آموزش و پرورش معاصر ایران 

    عبدالهی خانقاه, شهداد؛ قائدی, یحیی؛ ضرغامی همراه, سعید؛ بر خورداری, رمضان (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2018-08-23)
    بر اساس مفروضه های ساخت شکنانه تبارشناسی، تحول مفاهیم نه تنها حاصل پیشرفت علم و دانش در حوزه های معرفت بشری همچون روان شناسی و علوم اجتماعی نیست بلکه بیانگر آن است که چنین تحولی حاصل حوادث تاریخی و وقایع خردی است که در ...

  • بررسی مقایسه‌ای آزمون‌های مهارتی مبتنی بر فناوری و آزمون‌های مبتنی بر کاغذ (مورد مطالعه: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز) 

    باقرپور, حسین؛ محمودی سفیدکوهی, حسین (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2018-08-23)
    رشد سریع فناوری ارتباطات و اطلاعات در تدریس و یادگیری، رویکرد اصلی را از سیستم آزمون مبتنی بر قلم و کاغذ به آزمون مبتنی بر فناوری تغییر داده است. رایانه‌ها و فنّاوری‌های مرتبط ابزارهای قدرتمندی برای رفع چالش‌های ارزشیابی ...

  • طراحی و اعتباریابی الگوی آسیب‌شناسی فرایند سیاست‌پژوهی در آموزش عالی ایران 

    امیری فرح آبادی, جعفر؛ ابوالقاسمی, محمود؛ قهرمانی, محمد (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2018-08-23)
    هدف اصلی پژوهش حاضر، طراحی و اعتباریابی الگوی آسیب‌شناسی فرایند سیاست‌پژوهی در نظام آموزش عالی ایران بود. در راستای تحقق این هدف، از روش ترکیبی اکتشافی بهره گرفته شد. فرایند پژوهش حاضر، در طی دو مرحله کیفی و کمی انجام گرفته ...