مرور دوره 6, شماره 11 بر اساس تاریخ انتشار

  • ارتباط باورها و نگرش های دینی و سبک زندگی اسلامی با عملکرد شغلی معلمان مقطع ابتدایی 

    باقرپور, معصومه (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2018-11-22)
    هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین باورها و نگرش­ های دینی و سبک زندگی اسلامی با عملکرد شغلی معلمان مقطع ابتدایی در سال تحصیلی 96ـ1395 بود. روش تحقیق توصیفی ـ هم­بستگی بود. جامعه آماری تمام معلمان مقطع ابتدایی ( 100مرد، 152 ...

  • ارتباط رهبری فضیلت گرا با یادگیری سازمانی: تبیین نقش واسطه ای استقلال شغلی معلمان 

    قنبری, سیروس؛ اسکندری, اصغر (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2018-11-22)
    هدف از این پژوهش شناسایی تأثیر رهبری فضیلت­گرا بر یادگیری سازمانی معلمان با میانجیگری استقلال شغلی در سال تحصیلی 96ـ1395 بود. روش تحقیق توصیفی ـ همبستگی و از نوع مدل‌یابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری شامل تمام معلمان ...

  • حریت اخلاقی؛ هدف غایی تربیت اخلاقی از منظر اسلام 

    حاجی علیان, نیره؛ باقری, خسرو (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2018-11-22)
    هدف از نگارش این مقاله تبیین هدف غایی تربیت اخلاقی از منظر اسلام (آیات و روایات اخلاقی) بود. در این مقاله، با دو معیار «شناخت خدا به­ عنوان محور هستی» و «عمل به فرامین اخلاقی»، آیات و روایات انتخاب شد. روش پژوهش، روش اندراجی ...

  • پدیدارشناسی شیوه های آموزش مذهبی والدین به کودکان پیش دبستانی 

    کیهان, جواد؛ زینال پور, سمیرا (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2018-11-22)
    هدف پژوهش حاضر، بررسی پدیدارشناسی شیوه­ های آموزش­ های مذهبی والدین به کودکان پیش ­دبستانی در شهرستان ارومیه در سال تحصیلی97ـ 1396بود. پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و از حیث روش کیفی از نوع پدیدار­شناسی (توصیفی) بود. جامعه ...

  • شناسایی مؤلفه های تربیت اخلاقی دانش آموزان: برقراری تناظر میان نظریه های تربیت منش و رویکرد تربیت اسلامی 

    بیرونی کاشانی, راضیه (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2018-11-22)
    هدف از انجام پژوهش حاضر، شناسایی مؤلفه­ های تربیت اخلاقی دانش ­آموزان است که با تناظر میان نظریه­ های تربیت منش و رویکرد تربیت اسلامی انجام گرفت. روش انجام پژوهش تحلیلی ـ استنتاجی است.در این پژوهش ابتدا به تحلیل رویکردهای ...

  • نمایه موضوعی شمارگان 11ـ 8 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2018-11-22)
    مجموعه حاضر، نمایه موضوعی مقالات منتشر شده در 4 شماره دوفصلنامه علوم تربیتی از دیدگاه اسلام دانشگاه امام صادق7 پردیس خواهران از بهار و تابستان 1396 تا پاییز و زمستان 1397 در شمارگان 8 الی 11 همراه با تعداد و عناوین مقالات ...

  • ارتباط هوش فرهنگی و هوش معنوی با هویت اجتماعی دانشجویان 

    فقیه آرام, بتول؛ مرادی, سعید؛ کاظمی, منصوره (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2018-11-22)
    هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه هوش فرهنگی و هوش معنوی با هویت اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اسلام ­شهر در سال تحصیلی 97ـ 1396بود.این پژوهش به روش توصیفی ــ هم­بستگی انجام شد و جامعه آماری مورد مطالعه تمام دانشجویان ...

  • کاربست مؤلفه های مدیریت جهادی در سازمان های آموزشی 

    موسی زاده, زهره؛ کشاورز, سوسن؛ مقدم, فرشته (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2018-11-22)
    هدف از تدوین مقاله حاضر، شناسایی و طبقه ­بندی مؤلفه­ های مدیریت جهادی به ­منظور به ­کارگیری آن­ها در سازمان­های آموزشی بود. روش انجام پژوهش از نوع مطالعات کیفی با استفاده از روش تحلیل متن بود. جامعه ­آماری پژوهش، تمام ...