دوره 6, شماره 10
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
بررسی نقش «تمرکز» و «رسمیت» در ساختار نظام آموزشی بر تربیت دینی دانشآموزان بر مبنای دیدگاههای دبیران درس «دین و زندگی» (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2018-05-22)هدف پژوهش حاضر، تعیین نقش دو عامل «تمرکز» و «رسمیت» در ساختار نظام آموزشی بر تربیت دینی دانشآموزان از منظر دبیران درس دین و زندگی است که با روش کیفی و رویکرد پدیدارشناسی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی ...
 
- 
کارکردهای تربیتی خانواده بر مبنای تحلیل محتوای ادعیه رضوی(ع) (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2018-05-22)هدف پژوهش حاضر، تبیین مؤلفههای خانواده مطلوب و کارکردهای تربیتی آن درراستای رشد و اعتلای انسان از منظر امام رضا (ع) است. در این پژوهش از روش «تحلیل محتوا» با دو رویکرد کمی و کیفی استفاده شده و جامعه آماری آن شامل 104 دعا ...
 
- 
چیستی و مؤلفه های «تحول در انسان» در سازمان های آموزشی براساس آموزه های اسلامی (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2018-05-22)هدف پژوهش حاضر، شناسایی چیستی و مؤلفههای مفهوم «تحول در انسان» در سازمان های آموزشی براساس دیدگاه اسلام است و روش پژوهش، کیفی با رویکرد تحلیل متن قیاسی - استقرایی است. جامعه پژوهش، آیات قرآن و نمونه مورد نظر آیات مربوط ...
 
- 
پیشبینی دینداری در دانش آموزان دوره متوسطه دوم براساس سبک های تفکر و صفات شخصیتی (بررسی موردی ناحیه 2 شهر ارومیه) (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2018-05-22)هدف پژوهش حاضر، پیشبینی دینداری در میان دانشآموزان براساس سبک های تفکر و صفات شخصیتی آنهاست. روش تحقیق از نوع توصیفی ـ همبستگی است و جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانش آموزان متوسطه دوم ناحیه 2 شهر ارومیه است که در سال ...
 
- 
الگوی ساختاری نابرابری آموزشی در مناطق آموزشی شهر مشهد (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2018-05-22)هدف پژوهش حاضر، شناسایی ابعاد و مؤلفههای نابرابری آموزشی از دیدگاه مدیران و دانشآموزان مناطق آموزشی شهر مشهد است. نوع پژوهش کمی از نوع مدلیابی معادلات ساختاری بهروش همبستگی است. جامعه آماری شامل 205 هزار و 336 دانشآموز ...
 
- 
تبیین اهداف برنامه درسی «مدرسه شاد» بر اساس آموزههای اسلامی (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2018-05-22)هدف پژوهش حاضر، بررسی شادکامی و شناسایی اهداف برنامه درسی «مدرسه شاد» با تکیه بر آموزههای اسلامی است. این پژوهش از نوع مطالعات کیفی بوده و با رویکردی قیاسی ـ استقرایی و روش تحلیل متن تهیه شده است؛ به این معنا که با بررسی ...
 
- 
تأثیر آموزش قرآن کریم بر بهبود شیوههای مقابله با فشار روانی در نوجوانان (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2018-05-22)هدف پژوهش حاضر، مطالعه تأثیر آموزش قرآن کریم بر بهبود شیوههای مقابله با فشار روانی است. نوع مطالعه شبهآزمایشی و جامعه پژوهش نوجوانان شرکتکننده در دورههای تابستانی بسیج هستند که در دو گروه آموزش قرآن کریم و آموزشهای ...
 



