دوره 4, شماره 7
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
مقایسه مبانی هستی شناسی و معرفت شناسی «کارل پوپر» با آموزه های اسلامی (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2016-12-21)چکیده این مقاله با هدف مقایسه مبانی هستیشناسی و معرفتشناسی «کارل پوپر» با مبانی فلسفی ذکر شده در آموزههای اسلامی، به بیان مبانی فلسفی این اندیشمند میپردازد. علت انتخاب پوپر در این مقاله، نفوذ گسترده اندیشههای ...
 
- 
بازخوانی دیدگاه پژوهشگران معاصر به تعلیم و تربیت مبتنی بر جنسیت: مدل تناسب، تعادل و تکمیل (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2016-12-21)این پژوهش، با هدف بررسی مفهوم چیستی جنسیّت و تبیین تفاوتهای بین دو جنس، تعلیم و تربیت جنسیّتی و رویکرد اسلام به تفاوتهای جنسیّتی و آموزش و پرورش جنسیّتی با استناد به مطالعات نوین انجام شده است. روش پژوهش، روش توصیفی ـ ...
 
- 
پدیدارشناسی تربیت جنسی از دیدگاه کارشناسان تربیتی در مدارس متوسطه شهر کرمان (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2016-12-21)هدف از تدوین این مقاله، تبیین و تحلیل مفهوم تربیت جنسی و موانع و راهکارهای مربوط به آن از منظر کارشناسان تربیتی مدارس متوسطه شهر کرمان است. در این راستا بر اساس روش پدیدارشناسی و شیوه نمونهگیری هدفمند، تجربه زیسته 12 نفر ...
 
- 
علل تلقینگرایی در نظام آموزش رسمی و غیررسمی و راهکارهای برونرفت متناسب با فرهنگ اسلامی (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2016-12-21)هدف از انجام این پژوهش، تبیین و نقد علل تلقینگرایی در نظام آموزش رسمی و غیررسمی و ارائه راهکارهای برونرفت از آن، متناسب با فرهنگ اسلامی است. روش پژوهش، روشهای فلسفی تحلیل و تفسیر مفهومی (بررسی بافت یا سیاق مفهوم، تحلیل ...
 
- 
رابطه تجربه معنوی با سبکهای مقابله با استرس و ابعاد آن در بین دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2016-12-21)پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه تجربه معنوی با سبکهای مقابله با استرس و ابعاد آن در بین دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه انجام شده است. روش پژوهش، توصیفی - همبستگی و جامعه آماری پژوهش، تمامی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه ...
 
- 
اعتماد در سازمان های آموزشی از پنداره تا واقعیت؛ بر اساس رهنمودهای اسلام (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2016-12-21)هدف این پژوهش، شناسایی شرایط ایجاد اعتماد واقعی میان افراد در سازمانهای آموزشی با تأکید بر رهنمودهای اسلامی است. روش پژوهش، کیفی است و برای تحلیل دادهها از روش تحلیل متن و کدگذاری باز استفاده شده است. جامعه و نمونه، شامل ...
 
- 
تدوین الگوی منابع انگیزش اخلاقی در قرآن (بر اساس تفسیر المیزان) (دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2016-12-21)هدف از انجام این پژوهش، بررسی و تبیین نظام انگیزش اخلاقی در قرآن کریم و ارائه الگویی برای آن بر اساس کتاب تفسیرالمیزان است. روش انجام تحقیق، روش توصیفی ـ تحلیلی است و از شیوه استنتاج قیاسی برای پاسخگویی به سؤالات تحقیق ...
 



