• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم تربیتی از دیدگاه اسلام
    • دوره 4, شماره 7
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم تربیتی از دیدگاه اسلام
    • دوره 4, شماره 7
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پدیدارشناسی تربیت جنسی از دیدگاه کارشناسان تربیتی در مدارس متوسطه شهر کرمان

    (ندگان)پدیدآور
    یاری دهنوی, مرادابراهیمی شاه ابادی, فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    295.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از تدوین این مقاله، تبیین و تحلیل مفهوم تربیت جنسی و موانع و راهکارهای مربوط به آن از منظر کارشناسان تربیتی مدارس متوسطه شهر کرمان است. در این راستا بر اساس روش پدیدارشناسی و شیوه نمونه‌گیری هدفمند، تجربه زیسته 12 نفر از مشاوران، معاونان پرورشی و دبیران دینی مدارس از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته جمع‌آوری شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که چهار مؤلفه اصلی تربیت (تبیین، ارائه معیار، تحرک درونی و نقادی) که وجه ممیزه تربیت از شبه‌تربیت است، به درستی تحقق نیافته است. از دلایل نامطلوب بودن تربیت جنسی در جامعه، دو عنصر مهم «عامل نبودن متصدیان تربیت به اصول اخلاق جنسی» و «ضعف شدید در میزان آگاهی آن‌ها از نحوه تحقق تربیت جنسی» است. لازم به ذکر است به دلیل عملکرد نامطلوب مسئولان تربیت در زمینه تبیین (مولفه اول تربیت) که دارای عناصری همچون (ویژگی‌های تبیین‌کننده، شناخت مخاطب و روش‌های تبیین) است، سایر مؤلفه‌ها نیز به درستی شکل نگرفته‌اند.
    کلید واژگان
    تربیت جنسی
    کارشناسان تربیتی
    پدیدارشناسی
    دانش‌آموزان

    شماره نشریه
    7
    تاریخ نشر
    2016-12-21
    1395-10-01
    ناشر
    دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهران
    The Women's College of the Imam Sadiq University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه شهید باهنر کرمان
    دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه کرمان

    شاپا
    2423-7396
    2538-5461
    URI
    http://esi.journals.isu.ac.ir/article_61449.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386150

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب