پدیدارشناسی تربیت جنسی از دیدگاه کارشناسان تربیتی در مدارس متوسطه شهر کرمان
(ندگان)پدیدآور
یاری دهنوی, مرادابراهیمی شاه ابادی, فاطمهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از تدوین این مقاله، تبیین و تحلیل مفهوم تربیت جنسی و موانع و راهکارهای مربوط به آن از منظر کارشناسان تربیتی مدارس متوسطه شهر کرمان است. در این راستا بر اساس روش پدیدارشناسی و شیوه نمونهگیری هدفمند، تجربه زیسته 12 نفر از مشاوران، معاونان پرورشی و دبیران دینی مدارس از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته جمعآوری شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که چهار مؤلفه اصلی تربیت (تبیین، ارائه معیار، تحرک درونی و نقادی) که وجه ممیزه تربیت از شبهتربیت است، به درستی تحقق نیافته است. از دلایل نامطلوب بودن تربیت جنسی در جامعه، دو عنصر مهم «عامل نبودن متصدیان تربیت به اصول اخلاق جنسی» و «ضعف شدید در میزان آگاهی آنها از نحوه تحقق تربیت جنسی» است. لازم به ذکر است به دلیل عملکرد نامطلوب مسئولان تربیت در زمینه تبیین (مولفه اول تربیت) که دارای عناصری همچون (ویژگیهای تبیینکننده، شناخت مخاطب و روشهای تبیین) است، سایر مؤلفهها نیز به درستی شکل نگرفتهاند.
کلید واژگان
تربیت جنسیکارشناسان تربیتی
پدیدارشناسی
دانشآموزان
شماره نشریه
7تاریخ نشر
2016-12-211395-10-01
ناشر
دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه شهید باهنر کرماندانش آموخته کارشناسی ارشد رشته فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه کرمان
شاپا
2423-73962538-5461




