• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Teaching and Learning
    • Volume 2, Issue 217
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Teaching and Learning
    • Volume 2, Issue 217
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Incidental Vocabulary Learning Through Comprehension-Focused Reading of Short Stories*

    (ندگان)پدیدآور
    Rashidi, NaserGanbari Adivi, Amir
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study investigated the amount of incidental vocabulary learning through comprehension-focused reading of short stories and explicit instruction to this goal.  Forty male high school students were selected randomly, and divided into two groups of twenty.  One group of these students was given five 400-word-level short stories to read with the purpose of comprehension, and the students in the control group were explicitly taught twelve vocabulary items selected from the short stories. Results demonstrated that students in the incidental learning condition did better and gained more vocabulary. The contributions of the study to the field of English language teaching were mentioned eventually.

    شماره نشریه
    217
    تاریخ نشر
    2010-10-01
    1389-07-09
    ناشر
    University of Tabriz
    دانشگاه تبریز
    سازمان پدید آورنده
    Lecturer of Shiraz university
    M.A student of shiraz university

    شاپا
    2251-7995
    2676-6876
    URI
    https://elt.tabrizu.ac.ir/article_628.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/382505

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب