مرور دوره 6, شماره 4 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
اثربخشی اقدامات موسیقیدرمانی در افزایش توانایی مهارت خواندن در کودکان دبستانی کاشت حلزون
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2015-12-22)پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی موسیقیدرمانی برافزایش توانایی مهارتهای خواندن در کودکان دبستانی کاشت حلزون شنوایی بود. پژوهش حاضر کودکان کاشت حلزونی شنوایی (10-8 سال) که در مدارس ابتدایی تهران در حال تحصیل میباشند بود. 20 ...
-
اثربخشی آموزش مهارتهای تابآوری مبتنی بر معنویت اسلامی بر میزان رضامندی زوجیت و مؤلفههای تابآوری معنوی در مادران با کودکان آهستهگام
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2015-12-22)پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای تابآوری مبتنی بر معنویت اسلامی بر ارتقای مهارتهای رضامندی زوجیت و مولفههای تابآوری معنوی مادران کودکان آهستهگام انجام شد. روش پژوهش مذکور از نوع نیمه آزمایشی با طرح ...
-
اثربخشی برنامه گروهی فرزند پروری مثبت بر سازگاری اجتماعی و اضطراب امتحان کودکان ناسازگار
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2015-12-22)اختلالهای سازگاری، مشکلات فردی و اجتماعی فراوانی را به وجود میآورد. کودکان مبتلا، خانواده، آموزشگاه و اجتماع را با مسایل و دشواریهای گوناگونی مواجه میکنند و آنها را نیز در برابر آشفتگیهای روانی- اجتماعی دوران نوجوانی ...
-
اثربخشی برنامۀ آموزشی پویش بر عزتنفس کودکان با مشکلات یادگیری
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2015-12-22)پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی برنامۀ آموزشی پویش بر عزت نفس کودکان با مشکلات یادگیری اجرا شد و از نوع شبهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پس آزمون با گروه گواه بود. گروه نمونه شامل 30 نفر از کودکان پایههای سوم تا پنجم دبستان ...
-
اثربخشی تلفیق روش آموزش چند حسی و یکپارچگی حسی بر علایم اختلال خواندن و نوشتن دانش آموزان دوره ابتدایی
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2015-12-22)هدف پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی تلفیق روش آموزش چند حسی و تمرینات یکپارچگی حسی بر علائم اختلالات خواندن و نوشتن دانش آموزان دوره ابتدایی بود. پژوهش از نوع نیمه آزمایشی، با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه بود، که در آن ...
-
اثربخشی آموزش خلاقیت بر خلاقیت و عزت نفس دانشآموزان دختر مقطع ابتدایی
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2015-12-22)پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی آموزش خلاقیت بر خلاقیت و عزتنفس دانشآموزان دختر دوره ابتدایی اسلامشهر، اجراء شدهاست. برای این منظور 120 نفر (60 نفر گروه آزمایشی و 60 نفر گروه کنترل) از دانش آموزان مقطع ابتدایی به روش ...
-
رابطه هوش شناختی و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان ششم دبستان
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2015-12-22)ارتباط هوش شناختی و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی متفاوت گزارش شده است. با توجه به این که این مطالعات عمدتاً بر روی دانشآموزان دبیرستانی انجام شده، هدف از این مطالعه، تعیین ارتباط هوش شناختی و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی ...
-
مقایسه ناگویی هیجانی و خلاقیت هیجانی در دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2015-12-22)هدف پژوهش حاضر، مقایسه ناگویی هیجانی و خلاقیت هیجانی دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی بود. تعداد 307 نفر دانشآموز مقطع متوسطه دوره دوم ( 144نفر دانش آموز عادی و 163 نفر دانش آموز تیزهوش) به روش نمونه گیری خوشهای چند مرحلهای ...



