طرح تأسیس مجتمعهای آموزشی و پرورشی از نظر تا واقعیتهای فرایند اجرا (تأملی بر دیدگاه معلمان و مدیران به عنوان مخاطبین اصلی در مرحله اجرا)
(ندگان)پدیدآور
ایزدی, صمدجوزچال, مهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی طرح تأسیس مجتمعهای آموزشی و پرورشی از دیدگاه مدیران و معلمان بعنوان دو گروه اصلی مرتبط در فرایند اجرای این طرح میباشد. روش تحقیق مورد استفاده در این مطالعه، «روش تحقیق توصیفی است. جامعه آماری مدیران و معلمان مجتمعهای آموزشی در استان گلستان میباشند. نمونه تحقیق با استفاده از جدول مورگان و به روش نمونهگیری خوشهای و چند مرحلهای به تعداد 85 نفر مدیر و354 نفر از معلمین، انتخاب شدند. ابزار پژوهش حاضر، پرسشنامه محقق ساخته است.. نتایج پژوهش نشان داد که بیشتر افراد نمونه آماری، اهداف وچهارچوب نظری طرح تأسیس مجتمعهای آموزشی وپرورشی را مناسب ارزیابی کردهاند ولی تأسیس مجتمعهای آموزشی وپرورشی را مستلزم تأمین شرایط ویژهای دانستهاند که از این شرایط غفلت شده است. همچنین نتایج آزمون تی مستقل نشان داد که بین دیدگاه مدیران و معلمان در خصوص مؤلفههای امکانات مدارس، میزان دانش و نیاز سنجی انجام شده در جهت اجرای طرح مجتمعهای آموزشی و پرورش تفاوت معنا داری وجود دارد.
کلید واژگان
مجتمعهای آموزشی و پرورشیمدارس خوشهای
مدیران و معلمان
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2014-08-231393-06-01
ناشر
دانشگاه مازندرانسازمان پدید آورنده
دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه مازندراندانش آموخته کارشناسی ارشد برنامهریزی آموزشی




