• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه ریزی آموزشی
    • دوره 8, شماره 15
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه ریزی آموزشی
    • دوره 8, شماره 15
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی نیازهای آموزشی دانشجویان بر اساس سرمایه اجتماعی و نقش آن در ادراک آنان از جوّ آموزشی با تاکید بر برنامه ریزی آموزشی

    (ندگان)پدیدآور
    محترم, معصومهمتاله, شراره
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.051 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف کلی از انجام پژوهش حاضر، ارزیابی درونی نیازهای آموزشی دانشجویان بر اساس سرمایه اجتماعی و نقش آن در ادراک آنان از جوّ آموزشی: مطالعه موردی: دانشگاه شیراز بود. جامعه­ی آماری پژوهش شامل کلیه­ی دانشجویان دانشگاه شیراز بود که با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای پس از انتخاب دانشکده­های علوم­تربیتی و روانشناسی و فنی و مهندسی به عنوان نمونه­ی پژوهش، کلیه­ی دانشجویان کارشناسی دانشکده­های مذکور به پرسشنامه­ها پاسخ کامل دادند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه­ی سرمایه­ی اجتماعی (ترک زاده و محترم، 1391) و ادراک دانشجویان از جوّ آموزشی (راف و همکاران، 1997) بود که بعد از محاسبه روایی و پایایی توزیع و گردآوری شد. داده­های به­دست آمده با استفاده از روش‌های آماری تی تست تک نمونه­ای، همبستگی پیرسون و مدل معادله ساختاری با استفاده از رگرسیون چندمتغیره مورد تحلیل قرار­گرفت. یافته­های پژوهش نشان داد، از نظر دانشجویان میانگین سرمایه­ی اجتماعی و مطلوبیت جوّ آموزشی و هر یک از ابعاد آنها از میانگین معیار (Q3) کمتر می­باشد؛ ادراک دانشجویان از جوّ آموزشی از طریق سرمایه­ی اجتماعی پیش­بینی می­شود (01/0≥ P و 58/0 = β). بدین ترتیب که رابطه­ی مثبت و معناداری بین ادراک دانشجویان از سرمایه­ی اجتماعی و جوّ آموزشی وجود دارد
    کلید واژگان
    ارزیابی درونی
    سرمایه‌ی اجتماعی
    ادراک از جوّ آموزشی
    دانشجو
    دانشگاه

    شماره نشریه
    15
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه شیراز گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
    فارغ التحصیل دانشگاه شیراز

    URI
    https://dx.doi.org/10.22080/eps.2019.2494
    http://eps.journals.umz.ac.ir/article_2494.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/381330

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب