| dc.contributor.author | حبیبی کلیبر, رامین | fa_IR | 
| dc.contributor.author | بهادری خسروشاهی, جعفر | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:20:39Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:20:39Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T10:20:39Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T10:20:39Z |  | 
| dc.date.issued | 2020-08-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1399-06-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2020-09-20 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1399-06-30 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | حبیبی کلیبر, رامین, بهادری خسروشاهی, جعفر. (1399). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی (تفکر انتقادی) بر تسلط بر خود و نگرش به مصرف مواد مخدر در دانشآموزان دوره متوسطه. تفکر وکودک, 11(1) | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2383-0700 |  | 
| dc.identifier.issn | 2383-0719 |  | 
| dc.identifier.uri | http://fabak.ihcs.ac.ir/article_5547.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/379788 |  | 
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی (تفکر انتقادی) بر تسط بر خود و نگرش به مصرف مواد مخدر در دانشآموزان دوره متوسطه بود. طرح پژوهش نیمهآزمایشی از نوع طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری دانشآموزان دختر دوره متوسطه ناحیه 4 شهرستان تبریز در سال تحصیلی 99-1398 بودند که از میان آنها تعداد 30 نفر به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شده و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (15 نفر) و گروه کنترل (15 نفر) جایگزین شدند. به این ترتیب که آزمودنیهای گروه آزمایش، تحت آموزش مهارتهای زندگی (تفکر انتقادی)، به مدت 10 جلسه قرار گرفتند و در مقابل گروه کنترل هیچ آموزشی را دریافت نکرد. برای جمعآوری دادهها از مقیاس پذیرش اعتیاد وید و تسلط بر خود تانجی استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها توسط آزمون آماری تحلیل کواریانس انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش مهارتهای زندگی (تفکر انتقادی) بر تسلط بر خود و نگرش به مصرف مواد مخدر در دانشآموزان تأثیر دارد. در واقع آموزش مهارتهای زندگی باعث افزایش تسلط بر خود و کاهش نگرش مثبت به مصرف مواد مخدر در دانشآموزان میشود. بنابراین فراگیری آموزش مهارتهای زندگی نقش مهمی در تسط بر خود و نگرش به مصرف مواد دانشآموزان دارد. | fa_IR | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی | fa_IR | 
| dc.publisher | IHCS | en_US | 
| dc.relation.ispartof | تفکر وکودک | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Thinking and Children | en_US | 
| dc.subject | تسط بر خود | fa_IR | 
| dc.subject | نگرش به مصرف مواد مخدر | fa_IR | 
| dc.subject | مهارتهای زندگی | fa_IR | 
| dc.subject | تفکر انتقادی | fa_IR | 
| dc.title | اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی (تفکر انتقادی) بر تسلط بر خود و نگرش به مصرف مواد مخدر در دانشآموزان دوره متوسطه | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | علمی-پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 11 |  | 
| dc.citation.issue | 1 |  |