نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیحیی قائدی, یحیی قائدیfa_IR
dc.contributor.authorسلطانی, سحرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:20:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:20:37Z
dc.date.available1399-07-09T10:20:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:20:37Z
dc.date.issued2011-05-22en_US
dc.date.issued1390-03-01fa_IR
dc.date.submitted2012-09-22en_US
dc.date.submitted1391-07-01fa_IR
dc.identifier.citationیحیی قائدی, یحیی قائدی, سلطانی, سحر. (1390). فلسفة ویتگنشتاین و برنامة فلسفه برای کودکان (P4C). تفکر وکودک, 2(3), 91-107.fa_IR
dc.identifier.issn2383-0700
dc.identifier.issn2383-0719
dc.identifier.urihttp://fabak.ihcs.ac.ir/article_351.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/379776
dc.description.abstractدر این نوشتار سعی بر این بوده تا به مؤلفه‌هایی از اندیشة ویتگنشتاین دوم که جایگاه نظری موجهی در برنامة فلسفه برای کودکان دارد پرداخته شود. چهار مؤلفة مهم در این پژوهش «زبان»، «دیدن و توصیف»، «بازی‌های زبانی»، و «معنا» است. نگرش پراگماتیستی ویتگنشتاین دوم به این مقوله‌ها را می‌توان در ساختار و شاکله‌بندی برنامه‌ای کاربردی در عرصة تعلیم و تربیت واکاوی کرد. متیو لیپمن و همکارانش با طرح برنامه‌ای که کودکان را با تفلسف و پرسش‌ورزی آشنا می‌کند، به‌شکل کاملاً انضمامی، پرداخت نوینی از این مؤلفه‌ها را آشکار کرده‌اند. با بررسی ویژگی‌ها و اهداف این طرح در چهارچوب این مؤلفه‌ها می‌توان نگاهی انضمامی‌تر را بین بنیان‌های نظری و عرصه‌های کاربردی طرح فلسفه برای کودکان جست‌و‌جو کرد. سه سؤال عمده در این پژوهش مطرح می‌شود که با روشی تحلیلی ـ توصیفی درصدد پاسخ بدان‌ها برآمده‌ایم.fa_IR
dc.format.extent388
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیfa_IR
dc.publisherIHCSen_US
dc.relation.ispartofتفکر وکودکfa_IR
dc.relation.ispartofThinking and Childrenen_US
dc.subjectویتگنشتاین دومfa_IR
dc.subjectمعناfa_IR
dc.subjectبازی‌های زبانیfa_IR
dc.subjectداستانfa_IR
dc.subjectتوصیفfa_IR
dc.subjectمتیو لیپمنfa_IR
dc.subjectفلسفه برای کودکانfa_IR
dc.titleفلسفة ویتگنشتاین و برنامة فلسفه برای کودکان (P4C)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه فلسفة تعلیم و تربیت، دانشگاه تربیت معلم تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد فلسفة غرب، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، قزوینfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue3
dc.citation.spage91
dc.citation.epage107


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد