دوره 2, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ضرورت وساطت هنر در آموزش تفکر فلسفی به کودکان
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2011-05-22)برنامة آموزش تفکر فلسفی به کودکان، فبک[i]، برنامهای درجهت بهبود تفکر کودکان است. پیشگامان این برنامه ادبیات را، بهعلت کارکردها و خصوصیات نهفتة آن، مناسبترین شیوة ارتباط با کودکان دانستهاند و این ...
-
تبیین و نقد پژوهشهای دانشگاهی آموزش فلسفه به کودکان در ایران از منظر روش پژوهش و نتایج آنها
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2011-05-22)در این مقاله ما از منظر روش پژوهش و نتایج میخواهیم به بررسی انتقادی پژوهشهای دانشگاهی (پایاننامه و رساله) درمورد آموزش فلسفه به کودکان در ایران بپردازیم. ازاینرو مقالة حاضر از نوع پژوهشهای مروری و فراتحلیلی کیفی است؛ ...
-
آموزش فلسفه به کودکان در موزه های تعاملی علم
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2011-05-22)جهان امروز سریع تر از هر زمان دیگر در حال پیشرفت است. بنابراین بهره گی ری ازرویکردهای جدید آموزشی و به تبع آن رسانه ها ی جدی د، مح یط ها ی ی ادگیریاشتیاق برانگیز و محتوای آموزشی فراتر از ساختارها ی موجود ، ضرور ...
-
فلسفة ویتگنشتاین و برنامة فلسفه برای کودکان (P4C)
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2011-05-22)در این نوشتار سعی بر این بوده تا به مؤلفههایی از اندیشة ویتگنشتاین دوم که جایگاه نظری موجهی در برنامة فلسفه برای کودکان دارد پرداخته شود. چهار مؤلفة مهم در این پژوهش «زبان»، «دیدن و توصیف»، «بازیهای زبانی»، و «معنا» است. ...



