نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرج‌اللهی, مهرانfa_IR
dc.contributor.authorموسوی, سیدعلی‌محمدfa_IR
dc.contributor.authorتاجی, پروانهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:20:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:20:36Z
dc.date.available1399-07-09T10:20:36Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:20:36Z
dc.date.issued2010-11-22en_US
dc.date.issued1389-09-01fa_IR
dc.date.submitted2012-09-22en_US
dc.date.submitted1391-07-01fa_IR
dc.identifier.citationفرج‌اللهی, مهران, موسوی, سیدعلی‌محمد, تاجی, پروانه. (1389). شناسایی عوامل مؤثر در پرورش خلاقیت دانش‌آموزان مقطع راهنمایی از دیدگاه دبیران، مدیران و کارشناسان آموزش ادارة منطقة شش آموزش و پرورش استان تهران. تفکر وکودک, 1(2), 83-100.fa_IR
dc.identifier.issn2383-0700
dc.identifier.issn2383-0719
dc.identifier.urihttp://fabak.ihcs.ac.ir/article_334.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/379769
dc.description.abstractدر این تحقیق با استفاده از روش پژوهشی پیمایشی به بررسی راه‌کارهای پرورش خلاقیت در دانش‌آموزان دورۀ راهنمایی پرداخته شده است. جامعة آماری این تحقیق متشکل از دبیران و مدیران مقطع راهنمایی مدارس منطقة شش آموزش و پرورش تهران و کارشناسان تعلیم و تربیت این منطقه است که در یکی از رشته‌های علوم تربیتی تحصیل کرده‌اند. جهت اندازه‌گیری حجم نمونه از روش نمونه‌برداری تصادفی‌خوشه‌ای و جدول مورگان استفاده شده و ابزار سنجش این پژوهش پرسش‌نامه‌ای 51 سؤالی شامل 10 سؤال عمومی و 41 سؤال تخصصی بوده است. اطلاعات به‌دست آمده از پرسش‌نامه‌ها، از طریق پردازش و تحلیل عاملی شاخص‌های پژوهشی، توسط بستۀ نرم‌افزاریspss  در رایانه در دو بخش توصیفی و تحلیلی مورد بررسی قرار گرفت. پنج عامل درخصوص راه‌کارهای پرورش خلاقیت به شرح ذیل استخراج شدند: <br />1. آموزش خودراهبری به دانش‌آموزان؛ <br />2. توجه به جنبه‌های عاطفی آموزش؛ <br />3. استقلال اجتماعی خانواده؛ <br />4. تقویت خودارزیابی در دانش‌آموزان؛ <br />5. تلاش خانواده برای دادن استقلال عمل به دانش‌آموزان؛fa_IR
dc.format.extent398
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیfa_IR
dc.publisherIHCSen_US
dc.relation.ispartofتفکر وکودکfa_IR
dc.relation.ispartofThinking and Childrenen_US
dc.subjectخلاقیتfa_IR
dc.subjectجنبة عاطفی آموزشfa_IR
dc.subjectخودارزیابیfa_IR
dc.subjectاستقلال اجتماعیfa_IR
dc.titleشناسایی عوامل مؤثر در پرورش خلاقیت دانش‌آموزان مقطع راهنمایی از دیدگاه دبیران، مدیران و کارشناسان آموزش ادارة منطقة شش آموزش و پرورش استان تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روان‌شناسی، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌ (ره) قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد علوم تربیتی، برنامه‌ریزی دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue2
dc.citation.spage83
dc.citation.epage100


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد