| dc.contributor.author | فرجاللهی, مهران | fa_IR |
| dc.contributor.author | موسوی, سیدعلیمحمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | تاجی, پروانه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:20:36Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:20:36Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T10:20:36Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T10:20:36Z | |
| dc.date.issued | 2010-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2012-09-22 | en_US |
| dc.date.submitted | 1391-07-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | فرجاللهی, مهران, موسوی, سیدعلیمحمد, تاجی, پروانه. (1389). شناسایی عوامل مؤثر در پرورش خلاقیت دانشآموزان مقطع راهنمایی از دیدگاه دبیران، مدیران و کارشناسان آموزش ادارة منطقة شش آموزش و پرورش استان تهران. تفکر وکودک, 1(2), 83-100. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2383-0700 | |
| dc.identifier.issn | 2383-0719 | |
| dc.identifier.uri | http://fabak.ihcs.ac.ir/article_334.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/379769 | |
| dc.description.abstract | در این تحقیق با استفاده از روش پژوهشی پیمایشی به بررسی راهکارهای پرورش خلاقیت در دانشآموزان دورۀ راهنمایی پرداخته شده است. جامعة آماری این تحقیق متشکل از دبیران و مدیران مقطع راهنمایی مدارس منطقة شش آموزش و پرورش تهران و کارشناسان تعلیم و تربیت این منطقه است که در یکی از رشتههای علوم تربیتی تحصیل کردهاند. جهت اندازهگیری حجم نمونه از روش نمونهبرداری تصادفیخوشهای و جدول مورگان استفاده شده و ابزار سنجش این پژوهش پرسشنامهای 51 سؤالی شامل 10 سؤال عمومی و 41 سؤال تخصصی بوده است. اطلاعات بهدست آمده از پرسشنامهها، از طریق پردازش و تحلیل عاملی شاخصهای پژوهشی، توسط بستۀ نرمافزاریspss در رایانه در دو بخش توصیفی و تحلیلی مورد بررسی قرار گرفت. پنج عامل درخصوص راهکارهای پرورش خلاقیت به شرح ذیل استخراج شدند: <br />1. آموزش خودراهبری به دانشآموزان؛ <br />2. توجه به جنبههای عاطفی آموزش؛ <br />3. استقلال اجتماعی خانواده؛ <br />4. تقویت خودارزیابی در دانشآموزان؛ <br />5. تلاش خانواده برای دادن استقلال عمل به دانشآموزان؛ | fa_IR |
| dc.format.extent | 398 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی | fa_IR |
| dc.publisher | IHCS | en_US |
| dc.relation.ispartof | تفکر وکودک | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Thinking and Children | en_US |
| dc.subject | خلاقیت | fa_IR |
| dc.subject | جنبة عاطفی آموزش | fa_IR |
| dc.subject | خودارزیابی | fa_IR |
| dc.subject | استقلال اجتماعی | fa_IR |
| dc.title | شناسایی عوامل مؤثر در پرورش خلاقیت دانشآموزان مقطع راهنمایی از دیدگاه دبیران، مدیران و کارشناسان آموزش ادارة منطقة شش آموزش و پرورش استان تهران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی-پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه روانشناسی، دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره) قزوین | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد علوم تربیتی، برنامهریزی دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 83 | |
| dc.citation.epage | 100 | |