مرور دوره 1, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
مطالعهای بر تعارض تکالیف کار با تکالیف خانواده در مراحل رشدی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2011-08-23)سهدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تعارض تکالیف کار با تکالیف زندگی خانوادگی در مراحل رشدی و تحصیلی مختلف بوده است. زمینهی نظری این پژوهش مبتنی بر برخورد مراحل رشد روانی اجتماعی اریکسون (سه مرحلهی آخر) با دنیای کار و تأثیر آن ...
-
بررسی شاخصهای روان سنجی مقیاس خانوادگی تفکیک خویشتن(DSI-2)
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2011-08-23)و مقدمه: ﻫﺪف ﻋﻤﺪه تحقیقﺣﺎﺿﺮ اﻋﺘﺒﺎریاﺑﯽ مقیاس خانوادگی تفکیک خویشتن روی زنان و مردان متاهل شرکت کننده در کلاسهای آموزش خانواده مدارس راهنمایی در شهرستان سنندج بود. روش:طرح تحقیقازنوعتحقیقهمبستگی است( تحلیل عاملی به شیوهی ...
-
بررسی رابطهی الگوهای ارتباطی خانواده بر کیفیّت زندگی نوجوانان
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2011-08-23)هدف: به لحاظ اهمیت و دامنهی فراگیر کیفیت زندگی، عوامل موثر بر آن همواره بررسی شده است. در این میان، نقش خانواده و نحوهی ارتباطات اعضای آن با یکدیگر در شکلگیری کیفیّت زندگی بسیار اساسی به نظر میرسد. لذا این مطالعه با ...
-
رابطة بین راهبردهای شناختی تنظیم هیجان و مشکلات هیجانی با توجه به عوامل فردی و خانوادگی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2011-08-23)مقدمه: راهبردهای تنظیم شناختی هیجان اثرات قابل توجهی بر هیجاناتی که هر فرد تجربه می کند دارند. هدف از این پژوهش، مطالعهی رابطهی بین راهبردهای شناختی تنظیم هیجان و مشکلات هیجانی(افسردگی، اضطراب، خصومت و حساسیت بین فردی) ...
-
بررسی ارتباط میان ابعاد مثبت و منفی عزّت نفس با سلامت روانی از طریق نقش میانجی-گر فرسودگی شغلی در زنان متأهّل و مجّرد
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2011-08-23)هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی رابطهی میان دو بعد عزّت نفس (خودارزنده سازی و خودناارزنده سازی) با سلامت روانی با میانجیگری فرسودگی شغلی است. روش: جامعهی آماری شامل کلّیهی معلّمان زن مدارس شهرستان شادگان بودند ...
-
بررسی رابطه ایدئولوژیهای جنسیتی، نقش های زناشویی، هوش هیجانی و کیفیت زندگی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2011-08-23)مقدمه: زندگی افراد متاهل متاثر از کیفیت زندگی آن ها است که شامل درک افراد از موقعیت خود در زندگی از نظر فرهنگ، سیستم ارزشی که در آن زندگی می کنند، اهداف، انتظارات، استانداردها و اولویت هایشان می باشد. روش: این مطالعه با ...



