نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحمدی, فریدونfa_IR
dc.contributor.authorفرهی, علیfa_IR
dc.contributor.authorمیانداری, کمالfa_IR
dc.contributor.authorشیرازی, اسکندرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:19:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:19:06Z
dc.date.available1399-07-09T09:19:06Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:19:06Z
dc.date.issued2015-07-23en_US
dc.date.issued1394-05-01fa_IR
dc.date.submitted2015-02-18en_US
dc.date.submitted1393-11-29fa_IR
dc.identifier.citationاحمدی, فریدون, فرهی, علی, میانداری, کمال, شیرازی, اسکندر. (1394). طراحی و تبیین ابعاد سازمانی مدل سازمان حافظ کارکنان از ضربات روانی. پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی, 7(2), 209-236.fa_IR
dc.identifier.issn8254-8002
dc.identifier.issn2645-5072
dc.identifier.urihttps://hrmj.ihu.ac.ir/article_14292.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/359206
dc.description.abstractیکی از پدیده‌های مهمی که امروزه نیروی انسانی را تهدید می‌کند، ضربه‌های روانی است. وجود مدلی منسجم که بتواند ضربات روانی نیروی انسانی را مدیریت کند از موضوعات مهم و قابل بحث در حوزه‌ی منابع انسانی است. بر همین اساس، پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تبیین ابعاد سازمانیِ سازمان حافظ کارکنان از ضربات روانی با نقش متغیر میانجی پویایی و نشاط در سازمان صورت گرفته است. برای تحقق این هدف، 114نفر از خبرگان دانشگاهی و اداری به‌عنوان نمونه‌ی آماری با استفاده از فن دلفی انتخاب شدند. روش پژوهش حاضر برحسب هدف، کاربردی و براساس شیوه‌ی گردآوری داده‌ها، توصیفی از نوع پیمایشی و همبستگی بوده است و اطلاعات مورد نیاز با استفاده از پرسش‌نامه، جمع‌آوری گردید و داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار لیزرل و آزمون تحلیل مسیر مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که تمامی مؤلفه‌های ابعاد ساختاری و محتوایی سازمانی و همچنین نوع ارتباطات غالب و سبک‌های رهبری اعمال شده توسط مدیران، بر نحوه‌ی مدیریت ضربات روانی کارکنان مؤثر بوده است. در بین ابعاد محتوایی، مؤلفه‌های اهداف و راهبرد بیشترین و بعد فناوری انجام کار، کمترین اثر را داشته است. در بعد ساختاری، نوع ساختار بیشترین و روش تصمیم‌گیری کمترین اثر را داشتند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه جامع امام حسین (ع)fa_IR
dc.publisherImam Hussein Universityen_US
dc.relation.ispartofپژوهش‌های مدیریت منابع انسانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Research in Human Resources Managementen_US
dc.subject: ضربه‌ی روانیfa_IR
dc.subjectضربه‌ی روانی سازمانیfa_IR
dc.subjectابعاد سازمانیfa_IR
dc.subjectسازمان حافظ کارکنان از ضربه‌ی روانیfa_IR
dc.titleطراحی و تبیین ابعاد سازمانی مدل سازمان حافظ کارکنان از ضربات روانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه امام حسینfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue2
dc.citation.spage209
dc.citation.epage236


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد