نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسعادتی, ابوطالبfa_IR
dc.contributor.authorمذبوحی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorمرزی, شهنازfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:14:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:14:56Z
dc.date.available1399-07-09T09:14:56Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:14:56Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2017-04-29en_US
dc.date.submitted1396-02-09fa_IR
dc.identifier.citationسعادتی, ابوطالب, مذبوحی, سعید, مرزی, شهناز. (1397). ساختار عاملی و روایی مقیاس خودانتقادی/خوداعتمادی در بین معلمان. فصلنامه اندازه گیری تربیتی, 9(34), 133-147. doi: 10.22054/jem.2019.20805.1520fa_IR
dc.identifier.issn2252-004X
dc.identifier.issn2476-6240
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jem.2019.20805.1520
dc.identifier.urihttp://jem.atu.ac.ir/article_9817.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/357849
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر ارزشیابی ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه فارسی مقیاس خودانتقادی/ اعتماد به خود در معلمان زن و مرد بود. پژوهش حاضر یک پژوهش اعتباریابی بود. نمونه مورد مطالعه در این پژوهش شامل 444 معلم بود که از میان معلمان دوره دوم مقطع متوسطه شهر بجنورد در سال تحصیلی 95-1394 با روش خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش مقیاس خودانتقادی/ اعتماد به خود، خودکارآمدی و شادکامی بود. برای بررسی پایایی مقیاس خودانتقادی/ اعتماد به خود از روش آلفای کرونباخ و ضریب بازآزمایی و برای بررسی از روش واگرا و روش تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی استفاده شد. پایایی مقیاس با استفاده از روش آلفای کرونباخ برای خودانتقادی 69/0 و برای اعتماد به خود 77/0 محاسبه شد. روایی واگرا پرسشنامه خودانتقادی و اعتماد به خود نیز از طریق همبسته نمودن آن با مقیاس خودکارآمدی و شادکامی معنادار به دست آمد. استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی ساختار دو عاملی آن را تایید کرد. نسخه پرسشنامه خودانتقادی/ اعتماد به خود برای اندازه‌گیری خودانتقادی/ اعتماد به خود در معلمان رضایت بخش به نظر می‌رسد. البته، انجام پژوهش‌های بیشتر برای تایید این یافته‌ها در معلمان لازم است.fa_IR
dc.format.extent477
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه اندازه گیری تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly of Educational Measurementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jem.2019.20805.1520
dc.subjectکلید واژه هاfa_IR
dc.subjectساختار عاملیfa_IR
dc.subjectرواییfa_IR
dc.titleساختار عاملی و روایی مقیاس خودانتقادی/خوداعتمادی در بین معلمانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روان‌شناسی تربیتی و شخصیت دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مطالعات آموزش و پرورش دانشگاه علامه طباطبائی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد روان‌شناسی تربیتی دانشگاه ازاد اسلامی واحد بجنوردfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue34
dc.citation.spage133
dc.citation.epage147


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد