دوره 9, شماره 34

 

ارسال های اخیر

  • طراحی و ارزشیابی مدل شایستگی‌های حرفه‌ای راهبری و توسعه آموزش الکترونیکی ضمن خدمت کارکنان در دستگاه های اجرایی 

    رمضانی اردی, عمران؛ زارعی زوارکی, اسماعیل؛ محمد رضا, نیلی؛ علی آبادی, خدیجه (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2019-02-20)
    در عصر جدید و فناوری های یادگیری پیشرفته که در آن دانش در میان شبکه‌ای از افراد و فناوری توزیع شده اتفاق می‌افتد، دست اندرکاران و متولیان آموزش و یادگیری در سازمان ها برای انجام وظایف مرتبط با آموزش الکترونیکی و حل نوآورانه ...

  • ساختار عاملی و روایی مقیاس خودانتقادی/خوداعتمادی در بین معلمان 

    سعادتی, ابوطالب؛ مذبوحی, سعید؛ مرزی, شهناز (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2019-02-20)
    هدف پژوهش حاضر ارزشیابی ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه فارسی مقیاس خودانتقادی/ اعتماد به خود در معلمان زن و مرد بود. پژوهش حاضر یک پژوهش اعتباریابی بود. نمونه مورد مطالعه در این پژوهش شامل 444 معلم بود که از میان معلمان دوره دوم ...

  • ساخت و هنجاریابی آزمون تفکر انتقادی 

    ربانی پارسا, الهام؛ مصرآبادی, جواد؛ یارمحمدزاده, پیمان (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2019-02-20)
    این پژوهش با هدف ساخت و هنجاریابی آزمون تفکر انتقادی انجام گرفته است. این پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی است که در آن پژوهشگر به دنبال تهیه آزمونی با پایایی و اعتبار مناسب و قابل قبول برای آزمون تفکر انتقادی دانشجویان ...

  • ساخت و بررسی ویژگی های روانسنجی پرسشنامه مدیریت دانش بر اساس مدل نوناکا 

    اتحادی, الهام؛ رحیمیان, حمید؛ مومنی, عصمت؛ صالح صدق پور, بهرام (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2019-02-20)
    هدف پژوهش حاضر، ساخت و تعیین روایی و پایایی پرسشنامه مدیریت دانش در بین اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های دولتی تهران بود. روش پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری شامل کلیه اعضای هیئت‌علمی دانشکده‌های روانشناسی و علوم ...

  • تعیین نیمرخ‌های نوعی مقیاس هوشی وکسلر کودکان با استفاده از تحلیل نیمرخ مبتنی بر مقیاس‌بندی چندبُعدی (PAMS) 

    یداللهی, سارا؛ فلسفی نژاد, محمدرضا؛ برجعلی, احمد؛ فرخی, نورعلی (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2019-02-20)
    تفسیر نمرات و درک عمیق تفاوت‌های درون فردی آزمودنی‌ها مستلزم تحلیل نیمرخ می‌باشد که خود از چالش‌های جدی مطالعات حوزة روان‌سنجی است. هدف پژوهش بررسی تحلیل نیمرخ با استفاده از مقیاس‌بندی چندبعدی (PAMS) و کاربست آن در استخراج ...