نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزارعی, عباسar_IQ
dc.contributor.authorجلائی, مریمar_IQ
dc.contributor.authorخوبیان بادی, لیلاar_IQ
dc.date.accessioned1399-07-09T09:09:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:09:30Z
dc.date.available1399-07-09T09:09:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:09:30Z
dc.date.issued2059-10-23en_US
dc.date.issued1438-08-01fa_IR
dc.date.submitted2016-07-09en_US
dc.date.submitted1395-04-19fa_IR
dc.identifier.citationزارعی, عباس, جلائی, مریم, خوبیان بادی, لیلا. (2059). مقایسه تأثیر بازخورد اصلاحی مستقیم و غیرمستقیم بر کنش نوشتاری دانشجویان کارشناسی زبان عربی. مجلة الجمعیة العلمیة الایرانیة للغة العربیة و آدابها, 13(42), 175-194.ar_IQ
dc.identifier.issn23456361
dc.identifier.urihttp://iaall.iranjournals.ir/article_34031.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/356040
dc.description.abstractدر این پژوهش تأثیر دو نوع بازخورد اصلاحی مستقیم و غیرمستقیم بر کنش نوشتاری فراگیران زبان عربی بررسی شده‌است. هدف اصلی این جستار مشخص‌کردن اثر ارائة بازخورد مستقیم و غیرمستقیم مدرّس بر بهبود کنش نگارش دانشجویان کارشناسی است و تفاوت احتمالی بین اثر انواع بازخورد بر کیفیت نگارش مطالعه و بررسی شده‌است. به همین منظور 27 دانشجوی سال دوم دورة کارشناسی زبان عربی دانشگاه کاشان با روش نمونه‌گیری آسان انتخاب شدند و در دو گروه مجزا در طول یک نیم‌سال کامل مورد بررسی قرار گرفتند. در ابتدای نیم‌سال، سطح کنش نوشتاری از طریق پیش‌آزمون محقق‌ساخته سنجیده شد. سپس در هفته‌های نیم‌سال تحصیلی، اعضای یک گروه نسبت به نوشتار خود بازخورد مستقیم و اعضای گروه دیگر بازخورد غیرمستقیم دریافت کردند. میزان ارتقای نمرات از پیش‌آزمون تا پس‌آزمون به عنوان شاخص بهبود کیفیت نگارشی با استفاده از نرم‌افزار SPSS در هر گروه مورد تجزیه‌وتحلیل آماری قرار گرفت. نتایج حاصل از آزمون T نشان داد که: 1) در اثر هر دو نوع بازخورد، تفاوت معنی‌داری در میانگین نمرات نگارش در پیش‌آزمون و پس‌آزمون ایجاد شد و 2) بازخورد مستقیم با تفاوت معناداری نسبت به بازخورد غیرمستقیم در بهبود نگارش دانشجویان تأثیر داشت.ar_IQ
dc.format.extent558
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageالعربية
dc.language.isoar_IQ
dc.publisherانجمن ایرانی زبان وادبیات عربیfa_IR
dc.relation.ispartofمجلة الجمعیة العلمیة الایرانیة للغة العربیة و آدابهاar_IQ
dc.relation.ispartofمجلة الجمعیة العلمیة الإیرانیة للغة العربیة و آدابهاfa_IR
dc.subjectآموزش زبان عربیar_IQ
dc.subjectکنش نوشتاریar_IQ
dc.subjectبازخورد مستقیمar_IQ
dc.subjectبازخورد غیرمستقیمar_IQ
dc.subjectآموزش نگارشar_IQ
dc.titleمقایسه تأثیر بازخورد اصلاحی مستقیم و غیرمستقیم بر کنش نوشتاری دانشجویان کارشناسی زبان عربیar_IQ
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشar_IQ
dc.contributor.departmentدانشیار گروه آموزش زبان انگلیسی دانشگاه کاشانar_IQ
dc.contributor.departmentاستادیار گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه کاشانar_IQ
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد زبان و ادبیات عربی دانشگاه کاشانar_IQ
dc.citation.volume13
dc.citation.issue42
dc.citation.spage175
dc.citation.epage194


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد