| dc.contributor.author | زارعی, عباس | ar_IQ | 
| dc.contributor.author | جلائی, مریم | ar_IQ | 
| dc.contributor.author | خوبیان بادی, لیلا | ar_IQ | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T09:09:30Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T09:09:30Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T09:09:30Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T09:09:30Z |  | 
| dc.date.issued | 2059-10-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1438-08-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2016-07-09 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1395-04-19 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | زارعی, عباس, جلائی, مریم, خوبیان بادی, لیلا. (2059). مقایسه تأثیر بازخورد اصلاحی مستقیم و غیرمستقیم بر کنش نوشتاری دانشجویان کارشناسی زبان عربی. مجلة الجمعیة العلمیة الایرانیة للغة العربیة و آدابها, 13(42), 175-194. | ar_IQ | 
| dc.identifier.issn | 23456361 |  | 
| dc.identifier.uri | http://iaall.iranjournals.ir/article_34031.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/356040 |  | 
| dc.description.abstract | در این پژوهش تأثیر دو نوع بازخورد اصلاحی مستقیم و غیرمستقیم بر کنش نوشتاری فراگیران زبان عربی بررسی شدهاست. هدف اصلی این جستار مشخصکردن اثر ارائة بازخورد مستقیم و غیرمستقیم مدرّس بر بهبود کنش نگارش دانشجویان کارشناسی است و تفاوت احتمالی بین اثر انواع بازخورد بر کیفیت نگارش مطالعه و بررسی شدهاست. به همین منظور 27 دانشجوی سال دوم دورة کارشناسی زبان عربی دانشگاه کاشان با روش نمونهگیری آسان انتخاب شدند و در دو گروه مجزا در طول یک نیمسال کامل مورد بررسی قرار گرفتند. در ابتدای نیمسال، سطح کنش نوشتاری از طریق پیشآزمون محققساخته سنجیده شد. سپس در هفتههای نیمسال تحصیلی، اعضای یک گروه نسبت به نوشتار خود بازخورد مستقیم و اعضای گروه دیگر بازخورد غیرمستقیم دریافت کردند. میزان ارتقای نمرات از پیشآزمون تا پسآزمون به عنوان شاخص بهبود کیفیت نگارشی با استفاده از نرمافزار SPSS در هر گروه مورد تجزیهوتحلیل آماری قرار گرفت. نتایج حاصل از آزمون T نشان داد که: 1) در اثر هر دو نوع بازخورد، تفاوت معنیداری در میانگین نمرات نگارش در پیشآزمون و پسآزمون ایجاد شد و 2) بازخورد مستقیم با تفاوت معناداری نسبت به بازخورد غیرمستقیم در بهبود نگارش دانشجویان تأثیر داشت. | ar_IQ | 
| dc.format.extent | 558 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | العربية |  | 
| dc.language.iso | ar_IQ |  | 
| dc.publisher | انجمن ایرانی زبان وادبیات عربی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | مجلة الجمعیة العلمیة الایرانیة للغة العربیة و آدابها | ar_IQ | 
| dc.relation.ispartof | مجلة الجمعیة العلمیة الإیرانیة للغة العربیة و آدابها | fa_IR | 
| dc.subject | آموزش زبان عربی | ar_IQ | 
| dc.subject | کنش نوشتاری | ar_IQ | 
| dc.subject | بازخورد مستقیم | ar_IQ | 
| dc.subject | بازخورد غیرمستقیم | ar_IQ | 
| dc.subject | آموزش نگارش | ar_IQ | 
| dc.title | مقایسه تأثیر بازخورد اصلاحی مستقیم و غیرمستقیم بر کنش نوشتاری دانشجویان کارشناسی زبان عربی | ar_IQ | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | علمی - پژوهش | ar_IQ | 
| dc.contributor.department | دانشیار گروه آموزش زبان انگلیسی دانشگاه کاشان | ar_IQ | 
| dc.contributor.department | استادیار گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه کاشان | ar_IQ | 
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد زبان و ادبیات عربی دانشگاه کاشان | ar_IQ | 
| dc.citation.volume | 13 |  | 
| dc.citation.issue | 42 |  | 
| dc.citation.spage | 175 |  | 
| dc.citation.epage | 194 |  |