| dc.contributor.author | Rafiepour, Abolfazl | fa_IR |
| dc.contributor.author | خصالی, نجمه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T08:59:58Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T08:59:58Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T08:59:58Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T08:59:58Z | |
| dc.date.issued | 2020-08-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-12-07 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-09-16 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | Rafiepour, Abolfazl, خصالی, نجمه. (1399). اثر تدریس به روش معکوس در پیشرفت یادگیری ریاضی در بین دانشآموزان دختر پایه هفتم. مطالعات برنامه درسی, 15(57), 129-154. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-4986 | |
| dc.identifier.uri | http://www.jcsicsa.ir/article_112940.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352696 | |
| dc.description.abstract | با توجه به اینکه تحقیقات اندکی در زمینه استفاده از رویکرد کلاس درس معکوس (که در آن جای تدریس و تمرین در کلاس درس جابهجا میشود) انجام شده است؛ مطالعه حاضر به منظور بررسی تأثیر این رویکرد بر پیشرفت یاددهی- یادگیری ریاضی دانشآموزان دختر پایه هفتم طراحی شد. در این مطالعه 60 دانشآموز دختر در دو گروه آزمایش و گواه شرکت داشتند. دانشآموزان گروه آزمایش به مدت هشت جلسه (90 دقیقهای)، مبحث جذر و توان بر اساس کتاب درسی ریاضی پایه هفتم را به شیوه کلاس درس معکوس آموختند. در پایان، دانشآموزان هر دو گروه در آزمون پایانی مبحث جذر و توان شرکت کردند. نتایج حاصل از بررسی دادهها نشان داد که اگرچه عملکرد دانشآموزان گروه آزمایش (کلاس درس معکوس) بهتر از عملکرد دانشآموزان گروه گواه است؛ ولی تحلیل کواریانس نشان داد که این اختلاف در میانگین دو گروه از نظر آماری معنی دار نیست. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1014 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن مطالعات برنامه درسی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مطالعات برنامه درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Curriculum Studies | en_US |
| dc.subject | رویکرد کلاس درس معکوس | fa_IR |
| dc.subject | رویکرد آموزش سنتی | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری ریاضی | fa_IR |
| dc.subject | تعامل سازنده | fa_IR |
| dc.title | اثر تدریس به روش معکوس در پیشرفت یادگیری ریاضی در بین دانشآموزان دختر پایه هفتم | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | Room 291- Mahani Building- Faculty of mathematics and computer- Shahid Bahonar U
Pajohesh Sq. - 22 Bahman Blv.- Kerman- Iran. | fa_IR |
| dc.contributor.department | Room 291- Mahani Building- Faculty of mathematics and computer- Shahid Bahonar U | fa_IR |
| dc.citation.volume | 15 | |
| dc.citation.issue | 57 | |
| dc.citation.spage | 129 | |
| dc.citation.epage | 154 | |