نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorRafiepour, Abolfazlfa_IR
dc.contributor.authorخصالی, نجمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:59:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:59:58Z
dc.date.available1399-07-09T08:59:58Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:59:58Z
dc.date.issued2020-08-22en_US
dc.date.issued1399-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-12-07en_US
dc.date.submitted1398-09-16fa_IR
dc.identifier.citationRafiepour, Abolfazl, خصالی, نجمه. (1399). اثر تدریس به روش معکوس در پیشرفت یادگیری ریاضی در بین دانش‌آموزان دختر پایه هفتم. مطالعات برنامه درسی, 15(57), 129-154.fa_IR
dc.identifier.issn1735-4986
dc.identifier.urihttp://www.jcsicsa.ir/article_112940.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352696
dc.description.abstractبا توجه به اینکه تحقیقات اندکی در زمینه استفاده از رویکرد کلاس درس معکوس (که در آن جای تدریس و تمرین در کلاس درس جابه‌جا می‌شود) انجام شده است؛ مطالعه حاضر به منظور بررسی تأثیر این رویکرد بر پیشرفت یاددهی- یادگیری ریاضی دانش‌آموزان دختر پایه هفتم طراحی شد. در این مطالعه 60 دانش‌آموز دختر در دو گروه آزمایش و گواه شرکت داشتند. دانش‌آموزان گروه آزمایش به مدت هشت جلسه (90 دقیقه‌ای)، مبحث جذر و توان بر اساس کتاب درسی ریاضی پایه هفتم را به شیوه کلاس درس معکوس آموختند. در پایان، دانش‌آموزان هر دو گروه در آزمون پایانی مبحث جذر و توان شرکت کردند. نتایج حاصل از بررسی داده‌ها نشان داد که اگرچه عملکرد دانش‌آموزان گروه آزمایش (کلاس درس معکوس) بهتر از عملکرد دانش‌آموزان گروه گواه است؛ ولی تحلیل کواریانس نشان داد که این اختلاف در میانگین دو گروه از نظر آماری معنی دار نیست.fa_IR
dc.format.extent1014
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مطالعات برنامه درسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Curriculum Studiesen_US
dc.subjectرویکرد کلاس درس معکوسfa_IR
dc.subjectرویکرد آموزش سنتیfa_IR
dc.subjectیادگیری ریاضیfa_IR
dc.subjectتعامل سازندهfa_IR
dc.titleاثر تدریس به روش معکوس در پیشرفت یادگیری ریاضی در بین دانش‌آموزان دختر پایه هفتمfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentRoom 291- Mahani Building- Faculty of mathematics and computer- Shahid Bahonar U Pajohesh Sq. - 22 Bahman Blv.- Kerman- Iran.fa_IR
dc.contributor.departmentRoom 291- Mahani Building- Faculty of mathematics and computer- Shahid Bahonar Ufa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue57
dc.citation.spage129
dc.citation.epage154


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد