دوره 15, شماره 57

 

ارسال های اخیر

  • مرور نقادانه مطالعات انجام شده در حوزه مسائل کلامی ریاضی 

    محسن پور, مریم؛ بطویی آورزمان, مونا (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2020-08-22)
    یکی از راهکارهای توانمندساز دانش­آموزان در به­کارگیری ریاضی در زندگی روزمره، استفاده از مسائل کلامی است و به دلیل اهمیت این موضوع، در دهه اخیر پژوهش‌های ایرانی متعددی در این حوزه انجام­ شده که هدف مطالعه حاضر، مرور نقادانه ...

  • چکیده تفصیلی مقالات 

    پدیدآور نامشخص (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2020-08-22)

  • تبیین مدلی برای تدریس مبحث ساده‌کردن عبارت‌های جبری در پایه هشتم 

    فرامرزپور, نوشین؛ فدایی, محمدرضا (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2020-08-22)
    پژوهش حاضر با هدف طراحی مدلی مبتنی بر نظریه ساخت­وسازگرایی، برای تدریس مبحث ساده­کردن عبارت­های جبری و بررسی تأثیر آن بر یادگیری دانش­آموزان پایه هشتم انجام شد. روش این پژوهش ترکیبی بود؛ بدین ترتیب که برای تبیین مدل ...

  • اثر تدریس به روش معکوس در پیشرفت یادگیری ریاضی در بین دانش‌آموزان دختر پایه هفتم 

    Rafiepour, Abolfazl؛ خصالی, نجمه (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2020-08-22)
    با توجه به اینکه تحقیقات اندکی در زمینه استفاده از رویکرد کلاس درس معکوس (که در آن جای تدریس و تمرین در کلاس درس جابه‌جا می‌شود) انجام شده است؛ مطالعه حاضر به منظور بررسی تأثیر این رویکرد بر پیشرفت یاددهی- یادگیری ریاضی ...

  • دیدگاه معلمان نسبت به تأثیر ریاضی دانشگاهی بر تدریس ریاضی مدرسه ای 

    سرشتی, حمیده؛ گویا, زهرا (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2020-08-22)
    در دهه اخیر، یکی از انواع دانش­هایی که برای آماده­سازی معلمان دبیرستان مورد توجه قرار گرفته، «دانش محتواییِ تخصصی­شدة ریاضی مدرسه­ای» است که تمرکز آن، بر چگونگی ایجاد ارتباط بین ریاضیِ دانشگاهی و ریاضی مدرسه­ای است. برای ...

  • عوامل مؤثر و روابط بین آن‌ها در ارتقای استفاده از فناوری‌های دیجیتال در میان معلمان دوره دوم ابتدایی و دبیران ریاضی دوره اول متوسطه 

    زینی وندنژاد, فرشته (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2020-08-22)
    تلفیق فناوری‌های دیجیتال در فرآیند یاددهی و یادگیری یک پدیده جهانی است که عمدتاً به‌وسیله دولت‌ها، در دانشگاه‌ها، دانشکده‌های علوم تربیتی و مدارس با هدف بهبود سیستم آموزشی توصیه می‌شوند. هرچند علی‌رغم قابلیت‌های متعدد این ...

  • سخن سردبیر 

    گویا, زهرا (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2020-08-22)
          خوشحالم که بعد از 20 سال که از تأسیس رشته کارشناسی ارشد آموزش ریاضی می­­گذرد و بعد از سال­ها که برنامه دوره دکتری آن هم به تصویب رسیده است، بالاخره در سال تحصیلی ...