دوره 15, شماره 57
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مرور نقادانه مطالعات انجام شده در حوزه مسائل کلامی ریاضی
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2020-08-22)یکی از راهکارهای توانمندساز دانشآموزان در بهکارگیری ریاضی در زندگی روزمره، استفاده از مسائل کلامی است و به دلیل اهمیت این موضوع، در دهه اخیر پژوهشهای ایرانی متعددی در این حوزه انجام شده که هدف مطالعه حاضر، مرور نقادانه ...
-
تبیین مدلی برای تدریس مبحث سادهکردن عبارتهای جبری در پایه هشتم
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2020-08-22)پژوهش حاضر با هدف طراحی مدلی مبتنی بر نظریه ساختوسازگرایی، برای تدریس مبحث سادهکردن عبارتهای جبری و بررسی تأثیر آن بر یادگیری دانشآموزان پایه هشتم انجام شد. روش این پژوهش ترکیبی بود؛ بدین ترتیب که برای تبیین مدل ...
-
اثر تدریس به روش معکوس در پیشرفت یادگیری ریاضی در بین دانشآموزان دختر پایه هفتم
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2020-08-22)با توجه به اینکه تحقیقات اندکی در زمینه استفاده از رویکرد کلاس درس معکوس (که در آن جای تدریس و تمرین در کلاس درس جابهجا میشود) انجام شده است؛ مطالعه حاضر به منظور بررسی تأثیر این رویکرد بر پیشرفت یاددهی- یادگیری ریاضی ...
-
دیدگاه معلمان نسبت به تأثیر ریاضی دانشگاهی بر تدریس ریاضی مدرسه ای
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2020-08-22)در دهه اخیر، یکی از انواع دانشهایی که برای آمادهسازی معلمان دبیرستان مورد توجه قرار گرفته، «دانش محتواییِ تخصصیشدة ریاضی مدرسهای» است که تمرکز آن، بر چگونگی ایجاد ارتباط بین ریاضیِ دانشگاهی و ریاضی مدرسهای است. برای ...
-
عوامل مؤثر و روابط بین آنها در ارتقای استفاده از فناوریهای دیجیتال در میان معلمان دوره دوم ابتدایی و دبیران ریاضی دوره اول متوسطه
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2020-08-22)تلفیق فناوریهای دیجیتال در فرآیند یاددهی و یادگیری یک پدیده جهانی است که عمدتاً بهوسیله دولتها، در دانشگاهها، دانشکدههای علوم تربیتی و مدارس با هدف بهبود سیستم آموزشی توصیه میشوند. هرچند علیرغم قابلیتهای متعدد این ...
-
سخن سردبیر
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2020-08-22)خوشحالم که بعد از 20 سال که از تأسیس رشته کارشناسی ارشد آموزش ریاضی میگذرد و بعد از سالها که برنامه دوره دکتری آن هم به تصویب رسیده است، بالاخره در سال تحصیلی ...



