• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 9, شماره 34
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 9, شماره 34
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدلی برای حرکت از توسعه حرفه ای به یادگیری حرفه‌ای معلمان ریاضی متوسطه در ایران

    (ندگان)پدیدآور
    مرتاضی مهربانی, نرگسگویا, زهرا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    495.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این مقاله، طراحی مدلی برای حرکت از توسعه حرفه­­ای (PD) به یادگیری حرفه­ای  (PL)معلمان ریاضی دوره متوسطه در ایران بود. ابتدابه استناد ادبیات پژوهشی این حوزه، از ترکیب مدل خطی کرینر و زتمیر (2011) برای PD و مدل خطی یاورسکی (2003) برای PL ، یک  مدل دوبعدی با 12 مؤلفه تهیه شد. سپس در مراحل مختلف پژوهش، این مدل به تدریج جرح و تعدیل شد تا به مدل نهایی با نُه مؤلفه رسید تا با ویژگی­های معلمان ریاضی در ایران متناسب شود. مؤلفه­های مدل نهایی عبارتند از تلفیق محتوا و روش، همکاری معلمان با یکدیگر، حمایت­های داخلی و خارجی، شأنیت حرفه­ای معلمان ریاضی، نقش آموزشگران معلمان ریاضی در یادگیری حرفه­ایِ معلمان ریاضی و نقش تعامل بین آن­ها در رشد و توسعه فردی معلمان ریاضی.
    کلید واژگان
    توسعه حرفه ای
    یادگیری حرفه ای
    مدلی برای حرکت از توسعه حرفه ای به یادگیری حرفه ای معلمان ریاضی متوسطه در ایران

    شماره نشریه
    34
    تاریخ نشر
    2014-11-22
    1393-09-01
    ناشر
    انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری ریاضی با گرایش آموزش ریاضی – دانشگاه شهید بهشتی
    استاد آموزش ریاضی - دانشگاه شهید بهشتی

    شاپا
    1735-4986
    URI
    http://www.jcsicsa.ir/article_60889.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352679

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب