مدلی برای حرکت از توسعه حرفه ای به یادگیری حرفهای معلمان ریاضی متوسطه در ایران
(ندگان)پدیدآور
مرتاضی مهربانی, نرگسگویا, زهرانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این مقاله، طراحی مدلی برای حرکت از توسعه حرفهای (PD) به یادگیری حرفهای  (PL)معلمان ریاضی دوره متوسطه در ایران بود. ابتدابه استناد ادبیات پژوهشی این حوزه، از ترکیب مدل خطی کرینر و زتمیر (2011) برای PD و مدل خطی یاورسکی (2003) برای PL ، یک  مدل دوبعدی با 12 مؤلفه تهیه شد. سپس در مراحل مختلف پژوهش، این مدل به تدریج جرح و تعدیل شد تا به مدل نهایی با نُه مؤلفه رسید تا با ویژگیهای معلمان ریاضی در ایران متناسب شود. مؤلفههای مدل نهایی عبارتند از تلفیق محتوا و روش، همکاری معلمان با یکدیگر، حمایتهای داخلی و خارجی، شأنیت حرفهای معلمان ریاضی، نقش آموزشگران معلمان ریاضی در یادگیری حرفهایِ معلمان ریاضی و نقش تعامل بین آنها در رشد و توسعه فردی معلمان ریاضی.
کلید واژگان
توسعه حرفه اییادگیری حرفه ای
مدلی برای حرکت از توسعه حرفه ای به یادگیری حرفه ای معلمان ریاضی متوسطه در ایران
شماره نشریه
34تاریخ نشر
2014-11-221393-09-01
ناشر
انجمن مطالعات برنامه درسی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری ریاضی با گرایش آموزش ریاضی – دانشگاه شهید بهشتیاستاد آموزش ریاضی - دانشگاه شهید بهشتی




