• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 10, شماره 36
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 10, شماره 36
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه باورهای معرفت‌شناختی و جهت‌گیری‌های تدریس معلمان

    (ندگان)پدیدآور
    بهجت, ابوالقاسمفردانش, هاشمامام جمعه, سید محمدرضاعصاره, علیرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    473.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی این تحقیق شناسایی باورهای معرفت‌شناختی و جهت‌گیری‌های تدریس معلمان دوره متوسطه استان خراسان رضوی (14643=N) که در سال تحصیلی 90-89 مشغول به تدریس بودند و تبیین رابطه بین این باورها و جهت‌گیری‌ها بود. داده‌های پژوهش با استفاده از پرسشنامه باورهای معرفت‌شناختی شومر (1998) و پرسشنامه اصلاح‌شده جهت‌گیری‌های تدریس ساموئلوویچ (1999) از 403 نفر از معلمان جمع‌آوری و تحلیل شد. نتایج نشان داد 53% معلمان دارای باورهای معرفت‌شناختی خام و 55% دارای جهت‌گیری تدریس- محور هستند و بین باورهای معرفت‌شناختی و جهت‌گیری‌های تدریس آن‌ها همبستگی معنی‌دار متوسط منفی وجود دارد.
    کلید واژگان
    باورهای معرفت‌شناختی
    جهت‌گیری‌های تدریس
    تدریس- محور
    یادگیری- محور
    دوره متوسطه

    شماره نشریه
    36
    تاریخ نشر
    2015-03-21
    1394-01-01
    ناشر
    انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد برنامه‌ریزی درسی
    دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه تربیت مدرس
    استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

    شاپا
    1735-4986
    URI
    http://www.jcsicsa.ir/article_60774.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352668

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب