رابطه باورهای معرفتشناختی و جهتگیریهای تدریس معلمان
(ندگان)پدیدآور
بهجت, ابوالقاسمفردانش, هاشمامام جمعه, سید محمدرضاعصاره, علیرضانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این تحقیق شناسایی باورهای معرفتشناختی و جهتگیریهای تدریس معلمان دوره متوسطه استان خراسان رضوی (14643=N) که در سال تحصیلی 90-89 مشغول به تدریس بودند و تبیین رابطه بین این باورها و جهتگیریها بود. دادههای پژوهش با استفاده از پرسشنامه باورهای معرفتشناختی شومر (1998) و پرسشنامه اصلاحشده جهتگیریهای تدریس ساموئلوویچ (1999) از 403 نفر از معلمان جمعآوری و تحلیل شد. نتایج نشان داد 53% معلمان دارای باورهای معرفتشناختی خام و 55% دارای جهتگیری تدریس- محور هستند و بین باورهای معرفتشناختی و جهتگیریهای تدریس آنها همبستگی معنیدار متوسط منفی وجود دارد.
کلید واژگان
باورهای معرفتشناختیجهتگیریهای تدریس
تدریس- محور
یادگیری- محور
دوره متوسطه
شماره نشریه
36تاریخ نشر
2015-03-211394-01-01
ناشر
انجمن مطالعات برنامه درسی ایرانسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد برنامهریزی درسیدانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه تربیت مدرس
استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی




