• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 12, شماره 45
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 12, شماره 45
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مطالعه تطبیقی برنامه درسی فنی و حرفه‌ای (رسمی و آکادمیک) با تأکید بر قصد کارآفرینانه در بین کشورهای کانادا، آلمان و هندوستان با ایران

    (ندگان)پدیدآور
    بنی عامریان, مریمجوادی پور, محمدحکیم زاده, رضواندرانی, کمالخدایی, ابراهیممبارکی, محمد حسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    962.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش مطالعه تطبیقی برنامه درسی فنی‌وحرفه‌ای سه کشور موفق دنیا در آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای و کارآفرینی با ایران بود. پژوهش کاربردی توصیفی، با استفاده از روش مطالعه تطبیقی جرج بردی انجام و اهداف، محتوا، روش‌های تدریس و ارزشیابی با رویکرد ارتقاء قصد کارآفرینانه در فراگیران بررسی شد. نتایج: اهداف و محتوای برنامه درسی سه کشور منتخب و ایران مشابه و در راستای ایجاد قصد و مهارت‌های کارآفرینانه است. در آلمان و کانادا تربیت نیروی کار جهانی از اهداف برنامه درسی است. محتوای بررسی‌شده برنامه درسی کشورهای منتخب و ایران شبیه و توجه به فناوری و اطلاعات، علم ارتباطات، یادگیری زبان­های بین‌المللی و محیط‌زیست، محتوای مکمل در برنامه درسی کشورهای منتخب است. درس‌هایی مانند مدیریت کسب‌وکار، دانش کارآفرینی در کشورهای منتخب و ایران مشترک، اما میان فعالیت‌های یاددهی- یادگیری و ارزشیابی کشورهای منتخب و ایران فاصله زیادی دیده شد. در ایران از روش‌های سنتی در تدریس استفاده می‌شود اما رویکرد کشورهای منتخب بر پایه روش‌های گروهی است. در ارزشیابی، کشورهای منتخب از روش‌های متنوع (استفاده از هیات ارزیاب، خودارزیابی، ارزیابی پروژه‌های تحقیقاتی فراگیران) استفاده می‌کنند و در ایران آزمون­های کتبی و شفاهی استفاده می‌شود.
    کلید واژگان
    برنامه درسی
    فنی و حرفه‌ای
    آموزش کارآفرینی
    قصد کارآفرینانه
    مطالعه تطبیقی

    شماره نشریه
    45
    تاریخ نشر
    2017-08-23
    1396-06-01
    ناشر
    انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه تهران- دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
    دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران
    دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران
    دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران
    دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران
    دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

    شاپا
    1735-4986
    URI
    http://www.jcsicsa.ir/article_63741.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352578

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب