| dc.contributor.author | بنی عامریان, مریم | fa_IR | 
| dc.contributor.author | جوادی پور, محمد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | حکیم زاده, رضوان | fa_IR | 
| dc.contributor.author | درانی, کمال | fa_IR | 
| dc.contributor.author | خدایی, ابراهیم | fa_IR | 
| dc.contributor.author | مبارکی, محمد حسن | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T08:59:37Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T08:59:37Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T08:59:37Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T08:59:37Z |  | 
| dc.date.issued | 2017-08-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1396-06-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2017-04-23 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1396-02-03 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | بنی عامریان, مریم, جوادی پور, محمد, حکیم زاده, رضوان, درانی, کمال, خدایی, ابراهیم, مبارکی, محمد حسن. (1396). مطالعه تطبیقی برنامه درسی فنی و حرفهای (رسمی و آکادمیک) با تأکید بر قصد کارآفرینانه در بین کشورهای کانادا، آلمان و هندوستان با ایران. مطالعات برنامه درسی, 12(45), 143-174. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 1735-4986 |  | 
| dc.identifier.uri | http://www.jcsicsa.ir/article_63741.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352578 |  | 
| dc.description.abstract | هدف پژوهش مطالعه تطبیقی برنامه درسی فنیوحرفهای سه کشور موفق دنیا در آموزش فنیوحرفهای و کارآفرینی با ایران بود. پژوهش کاربردی توصیفی، با استفاده از روش مطالعه تطبیقی جرج بردی انجام و اهداف، محتوا، روشهای تدریس و ارزشیابی با رویکرد ارتقاء قصد کارآفرینانه در فراگیران بررسی شد.<br /> نتایج: اهداف و محتوای برنامه درسی سه کشور منتخب و ایران مشابه و در راستای ایجاد قصد و مهارتهای کارآفرینانه است. در آلمان و کانادا تربیت نیروی کار جهانی از اهداف برنامه درسی است. محتوای بررسیشده برنامه درسی کشورهای منتخب و ایران شبیه و توجه به فناوری و اطلاعات، علم ارتباطات، یادگیری زبانهای بینالمللی و محیطزیست، محتوای مکمل در برنامه درسی کشورهای منتخب است. درسهایی مانند مدیریت کسبوکار، دانش کارآفرینی در کشورهای منتخب و ایران مشترک، اما میان فعالیتهای یاددهی- یادگیری و ارزشیابی کشورهای منتخب و ایران فاصله زیادی دیده شد. در ایران از روشهای سنتی در تدریس استفاده میشود اما رویکرد کشورهای منتخب بر پایه روشهای گروهی است. در ارزشیابی، کشورهای منتخب از روشهای متنوع (استفاده از هیات ارزیاب، خودارزیابی، ارزیابی پروژههای تحقیقاتی فراگیران) استفاده میکنند و در ایران آزمونهای کتبی و شفاهی استفاده میشود. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 962 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | انجمن مطالعات برنامه درسی ایران | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | مطالعات برنامه درسی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Curriculum Studies | en_US | 
| dc.subject | برنامه درسی | fa_IR | 
| dc.subject | فنی و حرفهای | fa_IR | 
| dc.subject | آموزش کارآفرینی | fa_IR | 
| dc.subject | قصد کارآفرینانه | fa_IR | 
| dc.subject | مطالعه تطبیقی | fa_IR | 
| dc.title | مطالعه تطبیقی برنامه درسی فنی و حرفهای (رسمی و آکادمیک) با تأکید بر قصد کارآفرینانه در بین کشورهای کانادا، آلمان و هندوستان با ایران | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشگاه تهران- دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 12 |  | 
| dc.citation.issue | 45 |  | 
| dc.citation.spage | 143 |  | 
| dc.citation.epage | 174 |  |