نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبنی عامریان, مریمfa_IR
dc.contributor.authorجوادی پور, محمدfa_IR
dc.contributor.authorحکیم زاده, رضوانfa_IR
dc.contributor.authorدرانی, کمالfa_IR
dc.contributor.authorخدایی, ابراهیمfa_IR
dc.contributor.authorمبارکی, محمد حسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:59:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:59:37Z
dc.date.available1399-07-09T08:59:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:59:37Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-04-23en_US
dc.date.submitted1396-02-03fa_IR
dc.identifier.citationبنی عامریان, مریم, جوادی پور, محمد, حکیم زاده, رضوان, درانی, کمال, خدایی, ابراهیم, مبارکی, محمد حسن. (1396). مطالعه تطبیقی برنامه درسی فنی و حرفه‌ای (رسمی و آکادمیک) با تأکید بر قصد کارآفرینانه در بین کشورهای کانادا، آلمان و هندوستان با ایران. مطالعات برنامه درسی, 12(45), 143-174.fa_IR
dc.identifier.issn1735-4986
dc.identifier.urihttp://www.jcsicsa.ir/article_63741.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352578
dc.description.abstractهدف پژوهش مطالعه تطبیقی برنامه درسی فنی‌وحرفه‌ای سه کشور موفق دنیا در آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای و کارآفرینی با ایران بود. پژوهش کاربردی توصیفی، با استفاده از روش مطالعه تطبیقی جرج بردی انجام و اهداف، محتوا، روش‌های تدریس و ارزشیابی با رویکرد ارتقاء قصد کارآفرینانه در فراگیران بررسی شد.<br /> نتایج: اهداف و محتوای برنامه درسی سه کشور منتخب و ایران مشابه و در راستای ایجاد قصد و مهارت‌های کارآفرینانه است. در آلمان و کانادا تربیت نیروی کار جهانی از اهداف برنامه درسی است. محتوای بررسی‌شده برنامه درسی کشورهای منتخب و ایران شبیه و توجه به فناوری و اطلاعات، علم ارتباطات، یادگیری زبان­های بین‌المللی و محیط‌زیست، محتوای مکمل در برنامه درسی کشورهای منتخب است. درس‌هایی مانند مدیریت کسب‌وکار، دانش کارآفرینی در کشورهای منتخب و ایران مشترک، اما میان فعالیت‌های یاددهی- یادگیری و ارزشیابی کشورهای منتخب و ایران فاصله زیادی دیده شد. در ایران از روش‌های سنتی در تدریس استفاده می‌شود اما رویکرد کشورهای منتخب بر پایه روش‌های گروهی است. در ارزشیابی، کشورهای منتخب از روش‌های متنوع (استفاده از هیات ارزیاب، خودارزیابی، ارزیابی پروژه‌های تحقیقاتی فراگیران) استفاده می‌کنند و در ایران آزمون­های کتبی و شفاهی استفاده می‌شود.fa_IR
dc.format.extent962
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مطالعات برنامه درسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Curriculum Studiesen_US
dc.subjectبرنامه درسیfa_IR
dc.subjectفنی و حرفه‌ایfa_IR
dc.subjectآموزش کارآفرینیfa_IR
dc.subjectقصد کارآفرینانهfa_IR
dc.subjectمطالعه تطبیقیfa_IR
dc.titleمطالعه تطبیقی برنامه درسی فنی و حرفه‌ای (رسمی و آکادمیک) با تأکید بر قصد کارآفرینانه در بین کشورهای کانادا، آلمان و هندوستان با ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهران- دانشکده روانشناسی و علوم تربیتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده کارآفرینی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue45
dc.citation.spage143
dc.citation.epage174


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد