نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطاهری زاده, سمانهfa_IR
dc.contributor.authorناطقی, فائزهfa_IR
dc.contributor.authorفقیهی, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:59:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:59:36Z
dc.date.available1399-07-09T08:59:36Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:59:36Z
dc.date.issued2018-02-20en_US
dc.date.issued1396-12-01fa_IR
dc.date.submitted2017-07-10en_US
dc.date.submitted1396-04-19fa_IR
dc.identifier.citationطاهری زاده, سمانه, ناطقی, فائزه, فقیهی, علیرضا. (1396). بررسی تأثیر الگوهای یاددهی-یادگیری بر پیشرفت تحصیلی فراگیران در درس علوم تجربی به شیوه فراتحلیل. مطالعات برنامه درسی, 12(47), 95-124.fa_IR
dc.identifier.issn1735-4986
dc.identifier.urihttp://www.jcsicsa.ir/article_63769.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352570
dc.description.abstractدر این پژوهش با بهره‌گیری از روش فراتحلیل به تحلیل نتایج پژوهش‌های انجام شده در ارتباط با چگونگی تأثیر الگوهای یاددهی-یادگیری بر پیشرفت تحصیلی فراگیران در درس علوم تجربی دوره ابتدایی پرداخته شد. بدین منظور تعداد 22 پژوهش با کمک ابزار چک لیست گزینش پژوهش‌ها- از نظر فنی و روش شناختی- برای بررسی انتخاب شدند. برای محاسبه شاخص‌ها از نرم افزار 2- CMA استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل پژوهش‌های اولیه از اندازه اثر به تفکیک هر عامل اندازه اثر ترکیبی با دو مدل اثر ثابت و تصادفی استفاده گردید و جهت بررسی سوگیری انتشار از روش تحلیل حساسیت با استفاده از نمودار قیفی و آماره تعداد امن از تخریب اروین و جهت بررسی میزان ناهمگنی از آزمون ناهمگنی Q کوکران و مجذور I استفاده شد و برای تبدیل اندازه اثر از ضریب z فیشر استفاده گردید. یافته‌های این تحقیق نشان داد که روش تدریس کاوشگری بیشترین تأثیر و روش سنتی با نرم افزار کمترین میزان تأثیر و در بخش یادگیری، مدل چرخه یادگیری بیشترین تأثیر و روش نقشه مفهومی کمترین تأثیر را بر پیشرفت تحصیلی فراگیران در درس علوم تجربی دارند.   [1]. Publication bias [2]. Sensitivity analysis [3]. Funnel plotfa_IR
dc.format.extent723
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مطالعات برنامه درسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Curriculum Studiesen_US
dc.subjectفراتحلیلfa_IR
dc.subjectالگوهای یاددهی ـ یادگیریfa_IR
dc.subjectپیشرفت تحصیلیfa_IR
dc.subjectآموزش علوم تجربیfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر الگوهای یاددهی-یادگیری بر پیشرفت تحصیلی فراگیران در درس علوم تجربی به شیوه فراتحلیلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای برنامه‌ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، اراک، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ازاک، اراک، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، اراک، ایرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue47
dc.citation.spage95
dc.citation.epage124


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد