نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمرتضی نژاد, نیلوفرfa_IR
dc.contributor.authorعطاران, محمدfa_IR
dc.contributor.authorحسینی خواه, علیfa_IR
dc.contributor.authorعباسی, عفتfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:59:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:59:29Z
dc.date.available1399-07-09T08:59:29Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:59:29Z
dc.date.issued2017-05-22en_US
dc.date.issued1396-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-04-19en_US
dc.date.submitted1397-01-30fa_IR
dc.identifier.citationمرتضی نژاد, نیلوفر, عطاران, محمد, حسینی خواه, علی, عباسی, عفت. (1396). بررسی عناصر طراحی برنامه درسی کارآفرینی بر اساس رویکرد تطبیقی. مطالعات برنامه درسی, 12(44), 49-80.fa_IR
dc.identifier.issn1735-4986
dc.identifier.urihttp://www.jcsicsa.ir/article_60614.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352532
dc.description.abstractدر این مقاله، مقوله‌های طراحی برنامه درسی آموزش کارآفرینی، شامل اهداف کلان، محتوا، فعالیت‌های یادگیری و نقش معلم بر اساس اسناد در ایران و هفت کشور پیشرو بررسی شده‌اند. ابتدا وضعیت موجود در ایران توصیف و سپس وضعیت مطلوب در کشورهای مورد تطبیق ترسیم و در نهایت، تطبیق و مقایسه این دو وضعیت انجام شده است بر اساس یافته‌های تحقیق، در اسناد بالادستی ایران، اهداف و شایستگی‌های کارآفرینانه مورد توجه‌اند؛ لیکن شرایط و امکانات اجرایی لازم برای تحقق این اهداف فراهم نشده‌اند که از دلایل آن تمرکزگرایی شدید، نداشتن سیستم منظم برای تربیت و جذب معلمان کارآمد و عدم ارتباطات سازنده بین آموزش و پرورش و سایر نهادهاست. محتوای مرتبط با کارآفرینی در ایران در مقایسه با کشورهای پیشرو بسیار محدود است؛ به علاوه در ایران بیشتر بر محتوای مستقل و کتاب‌هایی با عنوان کار و فناوری یا کارآفرینی تکیه شده است، در حالی که در کشورهای پیشرو محتوای تلفیقی و بین‌رشته‌ای و پرورش شایستگی‌های کارآفرینانه در دروس مختلف مورد توجه است. فعالیت‌های یادگیری، بر خلاف کشورهای پیشرو، اغلب محدود به مدرسه و فعالیت‌های کارورزانه در محیط کار واقعی و انجام پروژه‌های فردی و گروهی کسب و کار مورد غفلت‌اند. همچنین نقش معلم، در بهترین شرایط، اجرای فعال برنامه درسی است؛ در حالی که در کشورهای پیشرو معلم اختیارات فراوانی در انتخاب و تدوین برنامه‌های درسی دارد.fa_IR
dc.format.extent585
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مطالعات برنامه درسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات برنامه درسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Curriculum Studiesen_US
dc.subjectاهدافfa_IR
dc.subjectمحتواfa_IR
dc.subjectفعالیت‌های یادگیریfa_IR
dc.subjectنقش معلمfa_IR
dc.subjectبرنامه درسی کارآفرینیfa_IR
dc.subjectرویکرد تطبیقیfa_IR
dc.titleبررسی عناصر طراحی برنامه درسی کارآفرینی بر اساس رویکرد تطبیقیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue44
dc.citation.spage49
dc.citation.epage80


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد