دوره 11, شماره 40

 

ارسال های اخیر

  • جایگاه ادبیات کودک در کتاب های درسی مقطع ابتدایی ایران 

    محمدی, مهدی (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2016-05-21)
    به منظور بررسی میزان بهره‌گیری کتاب‌های درسی مقطع ابتدایی از گونه‌های مختلف ادبی اعم از شعر و داستان،  ۴۳ کتاب درسی کلیه پایه‌های شش‌گانه با استفاده از روش تحلیل محتوا سطر به سطر مورد مطالعه قرار گرفتند. یافته‌ها نشان داد ...

  • ارائه مدل مفهومی طراحی آموزشی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی (IDMSN) و اعتبارسنجی آن 

    چراغ ملایی, لیلا؛ کدیور, پروین؛ صرامی, غلامرضا؛ منتظر, غلامعلی؛ انصاری, علیرضا (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2016-05-21)
    طراحی آموزشی قلب هر فعالیت آموزشی است. پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل مفهومی طراحی آموزشی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی ([1]IDMSN) اجرا گردیده است. بدین منظور، پس از بررسی و مطالعه سیستماتیک پیشینه پژوهشی در رابطه با مدل‌های طراحی ...

  • چارچوبی برای طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی «کار و فناوری» (با تأکید بر دوره متوسطه اول) 

    ادیب, یوسف؛ عزتی, محمدرضا؛ فتحی آذر, اسکندر؛ محمودی, فیروز (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2016-05-21)
    در بیشتر کشورها، در دوره آموزش عمومی، حوزه‌ای از یادگیری با هدف تربیت فناورانه تعریف شده است. این حوزه در گذشته از الگوی آموزش‌های حرفه‌ای و فنی پیروی می‌کرد. در دهه آخر قرن بیستم این الگو تحت تأثیر تحولات اجتماعی، اقتصادی ...