مرور دوره 14, شماره 53 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
- 
تبیین منطق برنامه درسی آموزش علوم بر مبنای فلسفه علم رئالیسم استعلایی (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2019-08-23)فلسفه علم یکی از مبانی نظری و اصیل تدوین و طراحی برنامه درسی آموزش علوم است. در دورههای مختلف تاریخی نیز هر یک از سنتهای فلسفه علم تجربهگرایی یا ایدهآلیسم، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم پیامها و استلزاماتی برای آموزش ...
 
- 
برساختهای ذهنی مدیران آموزشی از برنامه درسی آموزش کارآفرینی برای مدارس (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2019-08-23)هدف این مقاله، بررسی برساختهای ذهنی مدیران آموزشی، متخصصان و اساتید حوزه برنامه درسی و کارآفرینی در مدارس است و قصد محقق میتواند کشف موضوع تحقیق با نظر مشارکتکنندگان در تحقیق باشد که با روش کیفی با استراتژی گراندد تئوری ...
 
- 
رابطه کیفیت تجارب یادگیری دانشآموزان در احساس تعلق به مدرسه با نقش واسطه ای نگرش به برنامه درسی (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2019-08-23)هدف مقاله حاضر، بررسی رابطه کیفیت تجارب یادگیری دانشآموزان در احساس تعلق به مدرسه با نقش واسطه ای نگرش به برنامه درسی است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری، دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهر اردبیل در سال ...
 
- 
واکاوی وضعیت موجود آموزش نیکوکاری در مدارس ابتدایی (مطالعه پدیدارنگارانه) (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2019-08-23)مقاله حاضر باهدف بررسی وضعیت موجود آموزش نیکوکاری انجام شد. بدین منظور، روش تحلیل کیفی از نوع پدیدار نگاری با استفاده از ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته مورد توجه قرار گرفت و نمونه آماری بهصورت هدفمند از جامعۀ مدیران و ...
 
- 
تحلیل موانع آموزش اثربخش درس «کارگاه کارآفرینی و تولید» در پایه دوم متوسطه نظری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2019-08-23)مقاله حاضر با هدف تحلیل موانع و مشکلات آموزش اثربخش درس «کارگاه کارآفرینی و تولید» در پایه دوم متوسطه نظری انجام شد. رویکرد حاکم بر این پژوهش، آمیخته از نوع متوالی- اکتشافی است که در بخش کیفی از رهیافت نظاممند روش نظریه ...
 



