• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی
    • دوره 5, شماره 9
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی
    • دوره 5, شماره 9
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی میزان هماهنگی برنامه درسی اجرا شده دوره کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی با مهارت های کارآفرینی

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    598.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ژینوس کشتکاری[1]، دکتر محمدعلی میرزابیگی[2]،  دکتر علی اکبر خسروی[3] چکیده: هدف این پژوهش بررسی میزان توجه برنامه‌درسی  اجرا شده رشته‌های کارشناسی‌ارشد علوم‌تربیتی با مهارت‌های کارآفرینی بود. پژوهش ازنوع کاربردی وروش توصیفی- پیمایشی، باجامعه آماری دانشجویان ترم آخر رشته‌های علوم‌ تربیتی دانشگاه آزاد تهران مرکزی در سال تحصیلی93-92به تعداد321 نفر که با روش نمونه‌گیری «تصادفی ساده» انتخاب ‌و ابزار اندازه‌گیری پرسشنامه محقق‌ساخته «‌شامل30سؤال پنج گزینه‌ای» وسوال ها از طریق آزمون t یک گروه مستقل مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج ‌نشان‌ داد‌: برنامه‌درسی اجرا‌شده کارشناسی‌ارشد رشته مزبور در تربیت دانشجوی کارآفرین مؤثر بوده است، ولی میانگین نمرات مهارت‌های کارآفرینی رضایت بخش نبوده، مخصوصاً درمهارت‌های «تحمل‌ابهام» و «ریسک پذیری» پایین‌تر از حدمتوسط ‌بود؛ لذا ارتقا و تقویت مهارتهای مذکور در این رشته‌ها، نیازمند مداقه و برنامه‌ریزی هدفمند،هم در برنامه‌درسی قصد شده وهم در برنامه‌درسی اجرا شده می‌باشد. کلمات کلیدی: اهداف آموزش عالی، برنامه ریزی درسی ، مهارت های       کارآفرینی، دانشگاه [1] . کارشنا سی ارشد برنامه ریزی درسی، ،jkeshtkari@gmail.com  تلفن: 09122902813 [2] . دانشیار دانشگاه تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی [3] . استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد تهران مرکزی، دانشکده روانشناسی

    شماره نشریه
    9
    تاریخ نشر
    2014-05-22
    1393-03-01
    ناشر
    انجمن مطالعات برنامه درسی

    شاپا
    2538-2241
    URI
    http://www.icsajournal.ir/article_11537.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352493

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب