ارزیابی کیفیت برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد گردشگری گرایش برنامهریزی توسعه از دیدگاه ذینفعان
(ندگان)پدیدآور
حاجی تبار فیروزجایی, محسنمیرعرب رضی, رضارنجبر, حمید رضازال, محمد حسننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش، ارزیابی کیفیت درونی و بیرونی برنامه درسی کارشناسی ارشد گردشگری گرایش برنامهریزی توسعه از دیدگاه ذینفعان میباشد. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، شامل اعضای هیأتعلمی، دانشجویان کارشناسیارشد و دانشآموختگان (مدیران) میباشد که با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس 30 نفر از اعضای هیأت علمی، 50 نفر از دانشآموختگان و 50 نفر از دانشجویان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدهاند. برای جمعآوری اطلاعات، از سه پرسشنامه محققساخته استادان، دانشجویان و دانشآموختگان استفاده شد. برای سنجش روایی پرسشنامه از روایی محتوایی استفاد شد. و با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ، پایایی پرسشنامه اعضای هیات علمی 82/0، دانشجویان 80/0 و دانشآموختگان 79/0 به دست آمده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون تی تک نمونه، تی مستقل، تحلیل واریانس و آزمون فریدمن استفاده شده است. نتایج نشان دادکه از نظر دانشجویان میزان مطلوبیت عنصر منطق و مواد در سطح پایین، عنصر فعالیتهای یادگیری و زمان در سطح بالا و مطلوبیت سایر عناصر در سطح متوسط میباشد.
کلید واژگان
ارزیابیکیفیت برنامه درسی
ذینفعان
رشته گردشگری گرایش برنامهریزی توسعه
شماره نشریه
20تاریخ نشر
2020-02-201398-12-01
ناشر
انجمن مطالعات برنامه درسیسازمان پدید آورنده
علوم تربیتی- دانشگاه مازندرانعضو هیات علمی دانشگاه مازندران
دانش آموخته کارشناسی ارشد
عضو هیات علمی گروه گردشگری دانشگاه مازندران




