مرور دوره 10, شماره 20 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
-
تجارب زیسته دانشجویان از مسئولیت پذیری اجتماعی در دانشگاه
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2020-02-20)در این پژوهش تلاش شد تا تجارب زیسته دانشجویان از مسئولیت پذیری اجتماعی در دانشگاه مورد بررسی قرار گیرد. پژوهش به روش کیفی و با استفاده از سنت پژوهشی پدیدارشناسی انجام شده است. حوزه پژوهش دانشجویان مؤسسات آموزش عالی بودند ...
-
ارزیابی کیفیت برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد گردشگری گرایش برنامهریزی توسعه از دیدگاه ذینفعان
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2020-02-20)هدف از این پژوهش، ارزیابی کیفیت درونی و بیرونی برنامه درسی کارشناسی ارشد گردشگری گرایش برنامهریزی توسعه از دیدگاه ذینفعان میباشد. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، شامل اعضای هیأتعلمی، دانشجویان ...
-
تبیین عناصر برنامه درسی جهان وطنی در آموزش
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2020-02-20)امروزه وجود فرهنگ های مختلف درون جوامع و ارتباطات بین جوامع لزوم توجه به برنامه درسی جهان وطنی را افزایش داده است. برنامه درسی جهان وطنی از ارتباط بین فرهنگی جوامع، آشنایی و احترام به سایر فرهنگ ها در عین اعتقاد به ریشه ...
-
ارائه الگوی مطلوب جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2020-02-20)این پژوهش با هدف،طراحی الگوی مطلوب جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شدکه از نظر هدف، کاربردی و از حیث روش پژوهش،بصورت کیفی و از روش گراند تئوری وتحلیل مضمون استفاده شد.جامعه آماری پژوهش، از اعضای هیئت علمی ...
-
بررسی چالشهای درس زبان تخصصی رشتههای علوم تربیتی و راهکارهای بهبود آن
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2020-02-20)چکیده: هدف از پژوهش حاضر، بررسی کیفی چالشهای برنامه درسی درس زبان تخصصی رشتههای علوم تربیتی و راهکارهای بهبود این چالشها بود. به این منظور، مصاحبهای نیمه ساختارمند با 16 استاد مدرس زبان تخصصی رشتههای علوم تربیتی و 19 ...
-
واکاوی انسانشناسانه مفهوم تدریس موءثر از منظر فرهنگ رشتهای
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2020-02-20)این پژوهش با مفروض انگاشتن تفاوتهای فرهنگی بین رشتههای دانشگاهی، سعی دارد تا شاخصهای تدریس موءثر را با رویکردی انسانشناسانه از منظر دانشجویان رشتههای مختلف بررسی نماید. بدین منظور براساس تقسیمبندی تونی بچر از دیسیپلینها ...
-
واکاوی شایستگیهای کارآفرینانه در برنامه درسی رشته علوم تربیتی: یک مطالعه سنتزپژوهی
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2020-02-20)بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهها و رشته علوم تربیتی یکی از علل توجه همگان به بحث کارآفرینی است. برای تربیت دانشجویانی کارآفرین، بایستی شایستگیهای کارآفرینی مورد توجه قرار گیرد. هدف از مطالعه حاضر، دستیابی به مهمترین ...
-
تاملی بر فهم برنامه درسی و پداگوژی از نگاه مدرسان : مطالعه موردی دپارتمان برنامه درسی و پداگوژی دانشگاه بریتیش کلمبیا
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2020-02-20)این مقاله با هدف واکاوی و توصیف فهم برنامه درسی مدرس برای تدریس در کلاس درس و نگاه پداگوژی مبتنی بر تجربه زیسته مدرسان دپارتمان برنامه درسی و پداگوژی دانشگاه بریتیش کلمبیا تدوین شده است. داده ها بر اساس یک طرح پژوهش کیفی ...
-
نوع شناسی ذهنیت اساتید از الزامات برنامه درسی مبتنی بر پیامد در آموزش عالی (کاربرد روش کیو)
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2020-02-20)واحد تحلیل اساتید دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی96-97 بودند که ابتدا بر اساس روش شناسی کیو جهت تشکیل مجموعه کیو نمونهای شامل 11 نفر از آنها بر اساس شیوه نمونه گیری هدفمند تا سرحد اشباع نظری دادهها جهت مصاحبه انتخاب شدند ...
-
کاوش تجربه کمال گرایانه دانشجویان دکتری از برنامه های درسی آموخته شده دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز: یک مطالعه پدیدارشناسانه
(انجمن مطالعات برنامه درسی, 2020-02-20)هدف از انجام این پژوهش، کشف تجارب کمالگرایانه دانشجویان دکتری دانشکده علومتربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز از برنامههای درسی آموختهشده این دانشکده بود. طرح پژوهشی در این مطالعه از نوع کیفی و روش مورد استفاده از نوع ...



