مرور دوره 6, 1 (پیاپی 21) بر اساس تاریخ انتشار

  • رابطه بین آموزش سواد اطلاعاتی با عملکرد تحصیلی دانشجویان 

    نیازآذری, کیومرث؛ بریمانی, ابوالقاسم؛ جوکار, علی؛ رستگار امریی, احمد (دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریIslamic Azad University, Sari Branch, 2015-10-23)
    در عصر حاضر، دسترسی به اطلاعات و استفاده مؤثر از آن برای تمام اقشار جامعه به منزله یک اصل اساسی در زندگی اجتماعی و حرفه ‏ای به شمار می‏ رود. در این راستا، داشتن سواد اطلاعاتی ابزار ارتباط با جهان می‌باشد. هدف از این مطالعه، ...

  • عوامل مؤثر بر موفقیت در یادگیری الکترونیکی در دانشگاه‌ها 

    اقبال, محمدرضا؛ یعقوبی, اکرم‌السادات؛ حسینی طبقدهی, سیده لیلا (دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریIslamic Azad University, Sari Branch, 2015-10-23)
    پژوهش حاضر، با هدف بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت دریادگیری الکترونیکی از دیدگاه دانشجویان انجام شد. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ ها توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری، شامل کلیه دانشجویان یکی ...

  • ارزیابی سیستم مدیریت یادگیری مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه تهران 

    جمشیدی کیا, سجاد؛ فاضلیان, پوراندخت؛ خوش نشین, زهره (دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریIslamic Azad University, Sari Branch, 2015-10-23)
    سیستم‌های مدیریت یادگیری، برنامه‌های سطح بالای پیچیده تحت وب می‌باشند که در سال‌های اخیر از سوی مراکز بسیاری مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. یکی از این جنبه‌ ها که پژوهش حاضر به دنبال آن است، ارزیابی کیفیت این سیستم‌ها ...

  • تبیین عوامل مؤثر بر استفاده معلمان ابتدایی شهرستان بندرانزلی از فن‌آوری های اطلاعاتی و ارتباطی در فعالیت های آموزشی 

    غفاری مجلج, محمد؛ قربانی پیرعلیدهی, آزاده؛ فرضی, فرزانه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریIslamic Azad University, Sari Branch, 2015-10-23)
    آموزش و پرورش، به منظور حفظ و ارتقای نقش خود در امر تعلیم و تربیت دانش ‌آموزان، ناگزیر از به‌کارگیری فن‎آوری اطلاعات و ارتباطات است. بنابراین، پژوهش حاضر با هدف تبیین عوامل مؤثر بر استفاده‌ معلمان ابتدایی شهرستان بندرانزلی ...

  • رابطه سواد فن آوری اطلاعات و ارتباطات معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر تهران 

    شریعتمداری, مهدی؛ آقاجانی, مرضیه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریIslamic Azad University, Sari Branch, 2015-10-23)
    هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه سواد فن‌ آوری اطلاعات و ارتباطات معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر تهران است. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه ...

  • کارپوشه الکترونیکی: ابزاری برای بهبود باورهای انگیزشی دانشجویان 

    دانا, علی؛ ترک, نسرین؛ رضایی, عیسی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریIslamic Azad University, Sari Branch, 2015-10-23)
    پژوهش حاضر، با هدف بررسی تأثیر به‌کارگیری کارپوشه الکترونیکی بر راهبردهای انگیزشی دانشجویان انجام شد. روش پژوهش از نوع نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون ـ پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجویان دانشکده ...

  • تأثیر سازمان‌دهنده‌های تصویری بر یادگیری و یادداری دانش سلامت دانش‌آموزان 

    فتحی, رقیه؛ مهدی زاده, حسین (دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریIslamic Azad University, Sari Branch, 2015-10-23)
    این پژوهش در قالب یک طرح نیمه‌آزمایشی با هدف تأثیر آموزش با استفاده از تکنیک ‌های سازمان‌ دهنده تصویری بر میزان یادگیری و یادداری دانش سلامت‌ دانش ‌آموزان در سال 1392 انجام گرفته است. جامعه آماری این تحقیق، کلیه دانش‌آموزان ...

  • تأثیر داستان گویی دیجیتال بر اضطراب شنیداری زبان‌آموزان 

    رحیمی, مهرک؛ سلیمانی, الهام (دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریIslamic Azad University, Sari Branch, 2015-10-23)
    هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر داستان‌ گویی دیجیتال بر اضطراب شنیداری زبان‌آموزان ایرانی است. شصت زبان‌آموز سطح متوسط به صورت نمونه در دسترس انتخاب شده و به عنوان گروه آزمایش (30 نفر) و کنترل (30 نفر) در تحقیق حاضر که از نوع ...