عوامل مؤثر بر موفقیت در یادگیری الکترونیکی در دانشگاهها
(ندگان)پدیدآور
اقبال, محمدرضایعقوبی, اکرمالساداتحسینی طبقدهی, سیده لیلانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر، با هدف بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت دریادگیری الکترونیکی از دیدگاه دانشجویان انجام شد. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری، شامل کلیه دانشجویان یکی از واحدهای دانشگاهی استان مازندران، در سال تحصیلی 1392 میباشد. بر اساس جدول کرجسی و مورگان تعداد 366 نفر با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده به عنوان نمونه، انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها، از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه بررسی و تأیید شد. پایایی آن با اجرای آزمایشی پرسشنامه در نمونهای با حجم 30 نفر از طریق آلفای کرونباخ برابر با 0/84 برآورد گردید. برای تجزیه و تحلیل دادهها از تحلیل عاملی اکتشافی و آزمون t تک نمونهای استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که سه عامل شبکه و پشتیبانی، فرهنگ و سیاست سازمانی بر موفقیت در یادگیری الکترونیکی تأثیرگذار میباشند و نتایج آزمون t نیز نشان داد که وضعیت متغیرهای فرهنگ، سیاست سازمانی و شبکه و پشتیبانی در واحد دانشگاهی مورد مطالعه کمتر از حد متوسط است.
کلید واژگان
عوامل فرهنگیسیاست سازمانی
شبکه و پشتیبانی
یادگیری الکترونیکی
شماره نشریه
121تاریخ نشر
2015-10-231394-08-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریIslamic Azad University, Sari Branch
سازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا، نکا، ایرانکارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ساری، ایران
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر، رامسر، ایران
شاپا
2228-53182345-3710




